Återkommer på söndagkväll

Hejsan, hejsan.

Kräftskivan var trevlig, och framför allt var den god. Sååå jäla gott med kräftisar. Jag hade ingen aning om att jag älskade kräftor. Men det gör jag tydligen och det ska jag komma ihåg till nästa år. Mumma.
Drog en filmkväll hemma hos Sabina sen. Köpte godis från OK på vägen hem sen drog jag dit och såg på halva Surf's Up. Orkade inte se klart hela. Så jag drog hem vid 9.

Kom på under dagen att imorgon åker min mormor, moster, kusin och mosters man tillbaka till Spanien. Moster och mosters man åker på honeymoon, mormor åker hem och kusin åker bara utomlands.
Men nu är det så att min mormor har fått en tumör i bröstet som hon har kollat upp. Under nästa vecka får min andra moster(som är hemma i Sverige) besked om den är godartad eller inte. Om den är det kan mormor chilla lite där nere så åker hon hem den 3de oktober. Om den inte är godartad, dvs OND, då åker hon hem så fort som möjligt. Om den är ond kan det betyda bröstcancer. Hoppas på det bästa, mormor!

Hon kommer ha fullt upp där nere annars. Hela släkten kommer ner. Nu åker jessica, krippe och thea i 2 veckor. Sen direkt efter dom kommer camilla, janne, martina, alexandra och cornelia, sen kommer stina, jonte och emil och sen kommer vi! Alla dessa familjer mellan 25 augusti - 10 oktober. Alla stannar i ca 2 veckor förutom vi som lallar kvar i 5 dar. Det blir lätt sådär om man har många barn och bor i ett varmt land i en härligt lya.

Jag vet inte om jag nämt det tidigare men i helgen har vi samansvetsnings/träningsläger med laget. En övernattning på Eda Lägergård. Träningsmatcher, spelarsamtal och samarbetsövningar kommer att genomföras. Hoppas på en trevlig helg. Men ska jag vara helt, helt, helt ärlig så är jag inte så taggad. Jag menar, skolan har precis börjat, och helgen kommer gå fort vilket betyder att vi kommer snabbare till skolan. Vilket man absolut inte vill! Så pfft. Har lite ångest angående packningen också så jag tog med mig, mer eller mindre, halva min tränings garderob, men så får det vara.

Fick min älskade och efterlängtade lön idag! Mumma säger jag ba. Klirr i kassan. Men jag måste spara nästan heeela. Jag ska inte slänga in det på sparkontot än. Jag måste njuta av att se mina kontoutdrag först. Sen ska jag vänta på mitt studiebidrag då kommer det blir ännu mer pengar. Då kommer det vara med än 6000 kronor på mitt konto och jag kommer kunna skratta mig lycklig och känna mig otroligt richie.
Jag har inte undvikit att skriva ut min lön de andra gånger jag fått den, så varför göra det nu? Ni som tycker att jag skryter kan slänga er i väggen för jag förtjänar faktiskt att känna mig lycklig eftersom jag har tjjjjäääänat ihop varenda krona av denna summa. Jag har stått ut med dom där förbannade vagnarna i samma lagt 20 pass denna sommar och tro det eller ej, men man lackar som fan vissa dagar när dom inte rullar rätt. Fyfan, vaknar man ofta på fel sida är detta jobb inget för dig.

Blev ett lite längre inlägg ikväll eftersom jag inte kommer skriva på hea helger. Slänger antagligen in ett inlägg efter matchen på söndag kväll.
Jag har en sak som oroar mig. Jag har ingen aning om vart jag ska befinna mig min första lektion på måndag morgon. Inte så beera. Kanske åker lite tidigare hemifrån då, så att jag hinner ta reda på det.

Nu blir det sängen min vänner. Åter på Söndag.

P.S. Designen är klar nu. Inte så avancerad men fresh. Me likie, likie. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0