första skoldan

Tjena

Nu är jag hemma från skolan. Fick två nya mentorer som verkar helt okej. Och schemat var också helt okej, har sovmorgon till halv 11 på torsdagar och slutar vid 1 varanann fredag. Sen har jag ganska mycket långa raster.
Allt var som vanligt men ändå var inget sig likt. Det var samma gamla bänkar, samma gamla skåp, samma gamla lärare. Men det var inte bara samma gamsla folk, det var nya 1or nu. Vilket gör oss till 2or, vilket får mig att känna mig stor. Gammal. Om 2år måste jag jobba för att få pengar, nu får jag ju ändå 1100 kr av staten.
Och det folk som är samma gamla såg inte ut som vanligt. De var en nyans brunare, och en nyans ljusare(håret).

Vi fick 2 nya tjejer i klassen. En vid namn Sara som hängde med oss ganska mycket. Hon verkar vara en schön tjej. Boxas på heidenstam gör hon också. Hade aldrig kunnat gissa att hon hade boxning som idrott, typ dans kanske. Och en tjej som heter Moa, men henne lära jag inte alls känna idag. Hörde nog inte henne snacka en enda gång. Få la se i framtiden.

Känns skönt att börja terminen med en ledig dag. Imorgon har vi alltså inga lektioner, eftersom alla verkar vara inställda för våran del. Men ändå ska vi komma in och hämta böcker. Sugigt. Men tur i oturen som vi har så är inte det förrän 10 över 2. Därefter sticker jag ner på stan(det vankas löning), kikar runt lite. Sen så, då jävlar blir det röj!
Kräftis och Farmor&Farfar. Yey! Inte kul. Planerar att sitta där i någon timme. För att sedan dra vidare någonstans.
Sabina och jag har pratat om öregrund, men det var bara lite löst snackat. Får talka med na imorgon. Annars kanske det händer något annat trevligt. Mysig kväll i stadsparken kanske?

Amen vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0