värk x2

Igår verkade blogg.se strejka så då var det inte lätt att blogga. Jag gav upp efter 2 försök.
Idag vaknade jag och hade en jävla huvudvärk, en huvudvärk som jag somnade med igår. Jag somnade tidigt, med hopp om att den skulle fly sin kos, men icke sa nicke, den sitter kvar.
Jag har även en jävla träningsvärk. Och jag ska ju jobba idag också. Orkar inte. Det är rent ut sagt förjävligt att jobba med träningsvärk. Bland det jobbigaste som finns. Pruttblä.

Vi hade alltså två matcher igår. Där av min träningsvärk. Den första matchen spelade vi mot Nyby, där mina polare Mewita och Sabina lirar. Vi tog hem matchen med 3-1, hade varit mer om vi satt våra, minst, 10 klara målchanser. Jag nätade en gång den matchen.
Efter den var det bara att sticka ner och duscha, sen upp på läktarn och kika på Storvretas herrar som tog sig an Sirius herrar i en träningsmatch. Det blev förlust för vreta i den matchen.

Efter den 2:a perioden drog vi oss tillbaka ner i omklädningsrummet. Matchkläder på. Svarta tröjorna, yeeees! I love. Vi stack upp i konferensen i ca en halvtimma för lite teori. Sedan såg vi sista halvan av den sista perioden av vreta vs. sirius matchen. Innan det var dags för oss att värma upp.
Vi mötte alltså arlanda som dök upp med 9 spelare som var måttligt otränade, no försäsongsträning, you know. Så vi fick lira boll ordentligt. Vi plockade hem matchen med hela 12-3. Bör tilläggas att jag lirade back denna match.

Idag ska jag alltså tillbaka till jobbet efter en 9 dagar lång ledighet. Känns lite tungt, men i veckan så längtade jag faktiskt till jobbet. Det var nog mest för att det inte fanns så mycket att göra, då kan man lika gärna tjäna pengar och träffa på kollegorna lite. Men pga av min huvudvärk och träningsvärk känns det inte allför lockande just denna dag.

Det ska bli härligt väder på tisdag. Min planering är då lite solande och badande @ östhammar. Skulle vara härligt, få se vilka jag får med mig. I värsta fall får jag åka själv, men det är inte fy skam det heller, att få lire egentid är bland det härligaste som finns.

Nu ska jag nog ta mig i kragen och koka mackaroner. Jag känner mig sugen på något bakverk, få la se om jag orkar. Annars har vi ju mormors goda bullar i frysen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0