Vilket uppvaknande

Hallå!

Idag väcktes jag av min pappa som hade ett otrevligt besked. Ett besked man inte vill vakna upp till fler gånger.
Pappa brukar vanligtvis inte kika in hos mig innan har drar till jobbet, OM han inte har något han har något viktigt(något som inte kan vänta) att fråga.

P: Har du sovit gott?
M: Mmm...(irriterat, varför i helvete ska han väka mig 5 min innan klockan ringer?)
P: Vad bra! Du, jag skulle behöva din moppe nyckel.
M: Den hänger väl i nyckelskåpet..? (, branie)
P: Jaha, okej. Vad bra. Det är såhär att moppen har blivit snodd.
Jag flyger upp ur sänger.
M: VA?! SKOJJAR DU MED MIG?

Nix, han skojjade inte. Det var några jävlar som hade varit där och knäppt upp mitt "godkända" lås. Han vi köpte den av sa att det var godkänt, så vi körde med det. Men nu har det kommit fram att det får IG. Jävla idiot. Lackar på sådana as. Lackar ännu mer på de som som kör med sånt här bara för att sabotera, snackar om stölden nu.
Jag menar, de kan ju inte köra runt på den. De kan ju inte ens tanka. Snackade lite med folk i skolan idag som känner lite folk, som känner lite folk, som känner lite folk som kanske håller på med sådant. Jag frågade vad de gör med mopparna. Han berättade att de kör runt på dom till bensinen är slut sen dumpar de dem. Och i min moppe fanns det omkring 10 droppar. Hoppas de kom långt!
Vilket de inte gjorde. Pappa ringde till polisen vid halv 9-tiden. Vid halv 2 får pappa ett samtal inspelat på sin mobil. Från polisen. De hade hittat moppen. Kära nån, gud hjälpe mig någon gång! Vet däremot inte hur den såg ut när de hittade den eller var de hittade den. Får antagligen reda på det imorgon när pappa har varit till hittegodsavdelningen i uppsala. Puckon! Lackar ju.

Har även klippt mig idag. Det blev fööör kort. Och nu tänker ni säkert att jag klippte av 5 cm fastän jag bara ville ha klippt 3. Pfft, lucky me om det vore så väl! Nejdu. Jag har kortare än flera av killarna i min klass på ena sidan. På den andra sidan ser det precis ut som vanligt. Är på väg att börja gråta när jag skriver detta eftersom jag inte tycker att det är fint någonstans att likna en kille, om man är jag. Jag tycker jag är fööör manlig i vanliga fall. Detta gjorde inte saken bättre. Mjo, visst.. "det växer ut". Plöh. Blev inge tröstshopping heller. Ingenting funkar.

Jag missade även en 2 timmars sovmorgon imorse. Jippi. Var på skolan halv 8 och fick där veta att jag hade sovmorgon till halv 11. Yeaay. Men en positiv sak är iallafall att jag slutar före kl 3 resterande dagar i veckan. Slutade även före tre idag så det var skönt. Juuubel. Ska endast chilla. Känner att jag behöver vila upp mig lite efter dessa tidiga morgnar både skoldagar och helger.

Nu verkar det som att hösten har kommit till stan. Riktigt kallt är vad det är! Fy. Men ju fortare hösten kommer, ju fortare kommer vintern. Måste ta mig till barkarby med mamma så att vi kan inhandla en nu vinterjacka. :) Får inte kasta bort denna lön, men jag ska ju njuta lite av att ha den på mitt vanliga konto först.

Måste ta mig till sängen nu. Börjar halv 9 imorgon, men har en ganska skön dag. Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0