What the fuck is dubbeljuse?

Kom på en rolig sak som hände för ett par veckor sedan när jag jobbade.
Det kommer fram två kvinnor, mor och dotter antagligen, med utländskt påbrå. På lite knackig engelska säger de.
- excuse me, where is the dubbeljuse?
Jag, som inte pallar fråga vafan de snackar om, svarar.
- ehm... i dont know acutally... but...
De tittar konstigtpå mig och avbryter.
- dubbeljuse...?
Jag som fortfarande inte fattar vad de snackar om fortsätter.
- I dont know but you can go to the information over there ( pekar 50 meter bort), they would know.
- dubbeljuse?!
- I dont know.. information, over there(pekar igen).
Det ser förvirrat på mig, på varandra och runt omkring sig.
Jag är lika förvirrad, jag. När de är påväg att vända sig om, jag lika så, kläcker den yngre av dem, ur sig.
- RESTROOM?!
- Oooooh! Toilet?
Båda två klämmer fram två otroliga leenden, nickar och säger yes, yes, yes. Och jag, relativt generad, visar dom vägen till toaletten.

De hade alltså stått och sagt WC på engelska och jag hade inte fattat ett smack. Jag blamar inte dom. Klart fan en person på en arbetsplats som arlanda ska veta varfan toaletten finns. Haha, ja.. tänk vad man kan göra bort sig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0