Where are you now? As I'm swimming through the stereo

I'm a bit worried. Sabina skulle på reggaefestivalen igår, och jag har inte hört av henne sedan igår morse. Where are you, chick?

Jobbet flöt på bra idag. Alltid när man jobbar KVpass så är det alltid värsta rushen när man kommer sen lugnar det ner sig efter någon timme eller två, och efter det blir det bara lugnare och lugnare. Sista timmen idag fanns det i princip ingenting att göra så vi satt och snackade i en timme, sen stämplade vi ut och gick hem. Det var skönt.
Trodde att jag såg Rysslands Hockeylandslag idag, och jag blev sååååå glad. För det första var det så längesen jag såg en kändis, och för det andra så spelar det värsta stora stjärnorna där ju, så få hade man lite att skryta med.
Men när jag berättade för David att jag hade sett dem, frågade han hur jag visste att det var dom? Jo, för att de flög till Ryssland och var hockeyspelare. Det stod CSKA på tröjorna. Då berättade David för mig att det inte alls var Rysslands Hockeylandslag, det var Moskvas hockerlag som var här över helgen för att möta Leksand(igår). Torskigt för mig då.

Min bror drar till Thailand på tisdag, men egentligen så drar han redan imorgon. För att han jobbar 22,30 - 08,00 imorgon natt så han har bestämt sig för att stanna kvar där tills planet går. Han jobbar alltså som lastare på arlanda. Så imorgon kväll vid 9 så ska mamma skjutsa ut honom och sedan träffar inte jag honom förrän näst, nästa torsdag. I'll miss you, brotha. Vi har en riktigt syskonkärlek. Vi är bara kompisar när vi är ensamma, sen när mamma och pappa är i närheten så blir (han)vi kaxiga och tjaffsar.

Idag öveförde vi mina födelsedagspengar in på mitt sparkonto. Buhäää. Visserligen är det kanon bra, men just nu känns det lite knasigt. Jag har alltså typ 300 kr att leva på, på två veckor. Visst, lätt för dig som knappt köper någonting eller är van, men är man inte van(jag menar jag har slängt pengar omkring mig de senaste månaderna) så kan det blir lite svårt. Men i höst måste man leva på 1100 kr i månaden så det är likabra att man börjar vänja sig vid det någon gång.

Jag ska kika på ett OTH avsnitt innan jag somnar. Jag längtar tills jag tittat klart på denna box så att jag kan börja med 2an. Jag har fått tillbaka min LOVE-OTH-feeling. En annan "feeling" som jag har fått tillbaka är huvudvärken. Den försvann idag när jag tog en alvedonis, men när jag kom hem från jobbet så slog den till igen. Buuh! Pappa säger att det är för att jag dricker för lite. Jämt är det mitt fel, och alltid jag får skylla mig själv.

Idag var det så äckligt uppe på arlanda. Fyfan! Så mycket fukt i luften och såååå mycket värme. Och för oss om har astma blir det inte direkt lättare att andas om man säger så. Jag har slutat ta min medicin som jag ska ta varje dag för att motverka astman. Jag pallar inte ta den varje dag. Jag glömmer först 1 gång, sen 2, sen 3... sen 1000. Så jag tar bara den som hjälpter direkt vid behov. Och jag kände när jag var där att jag skulle haft den med mig. Men vafan skrev jag det där för?

Skitsamma, godnatt på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0