Heidenstamsgatan - Do you dear to enter?

Hallå.
Sitter här i min ensamhet. Mina föräldrar har flytt 23an för att ta sig över till en annan gata och nummer för att avnjuta en god middag med två bästa vänner. Så jag blev ensam. Plugga. Perfekt tillfälle. Dock är jag inte på plugghumör. Jag har inget liv. Att jag ens funderar på att plugga en lördag kväll låter vedervärdigt. Blöööööh.

Det har hänt lite mysko saker här på hedienstamsgatan. Min pappa är medlem i en av föreningarna, aka. "Trav-gänget" (inget något att leka med ska jag säga er), och gubbarna i det sällskapet är gatans manliga skvallerkärringar. De håller koll på det mesta och de inte håller på får de reda på genom någon annan. Min pappa är utav den yngre generationen där nere. Han den som tar och inte har mycket skvaller att ge tillbaka. Deras träffar utspelar sig varje torsdag då de käkar mat och tippar inför helgen V75:a. Som vanligt på dessa möten utbyter de skvaller om allt. Igår hade de julfest och denna gång var inget undantag utan skavller.
Pappa brukar vanligtvis vidarebeforda denna info till oss, dvs. mamma och mig. Idag fick vi veta saker som inte är utav denna värld. Världen dessa saker utspelar sig i är mer amerikansk än svensk. Att vi dessutom undgick dessa händelser är också konstigt. Ska komma till sakerna nu.

Jag vet inte om ni minns att det stog i tidningarna för ett par veckor sedan, om en man gade gått lös med en sk. spikklubba. I någon mat affär. Själv har jag ett väldigt svagt minne av att jag sett någon lödspedel eller rubrik om det. Jag har sökt runt lite på nätet men inte hittat något så jag har inte mycket att dege mig av. I alla fall, så hade det utspelat sig här på ICA samköp! Vårat ICA alltså. Det var på torget han hade gått lös. Inte nog med det såg bodde galningen här. På heidenstamsgatan. I trapphuset mittemot. En tidig morgon hade ett antal Piketpoliser(tungt beväpnade poliser) stormat hans lägenhet här på gamla heidenstamsgatan. Utan att att vi märkt något. Shit, asså.
Och i den gamle räven Rolands trapp hade de hittat en död människa. En gammal som hade dött genom naturliga omständigheter. Men kruxet var att det inte kunnat få upp dörren för att det var en sån där säkrad dörr. Då de blev tvunga att ringa brandkår som fick komma och hämta ut kroppen GENOM FÖNSTRET! Sickt.

Undra vad som händer här nästa. Det dyker säkert upp någon maja-odling hos någon gamling i 7an eller varför inte en efterlyst fånge som bor i källaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0