Så mycket för den ledigheten

Well, well... Så mycket för den ledigheten. Jag hade precis börjat njuta lite grann och känna myskänslan över att vara ledig och det alldeless strax är julafton, när min chef ringer. Han hade några pass att dela ut och jag hade anmält mig för jobb fr o m den 20 december. Imorgon, alltså. Det ena sätter igång innan det andra ens har slutat.
Imorgon kör jag alltså igång.
Torsdag: Jobb, 10- 17.30, träning
Fredag: Jobb, 7-14, middag och party på kvällen med vänner
Lördag: Jobb, 14-20
Söndag: Dag inget planerat, lilla julafton på kvällen med mamma, pappa och tobbe.
Måndag: Julaftonsfirande hos farmor och farfar kl 1, typ.
Tisdag: Friiiiiiii
Onsdag: Stockholm
Torsdag: Storvretacupen startar!

Egentligen har jag skola imorgon men whatta hell! Ovärd dag. Tjänar mycket hellre pengar. Visserligen är våra shower på julavslutningarna asroliga men jag offrar det.
Naturprovet idag gick åt helvete, men jag har bara mig själv att skylla.
Jag skulle egentligen tagit igen lite tid med mewita på fredag men nu kan jag inte det. Får försöka få ihop någon tid då vi båda är lediga... igen. Det brukar jämt gå någon vecka innan vi hittar en tid då båda kan.
Jag får se om jag orkar mig upp på träningen imorgon. Hurtig som jag är kommer jag förmodligen ta mig dit bara för att få spela lite innebandy med tjejerna, men vi får som sagt se. Jag är lite spänd för jobbet. Jag måste komma in i dessa jobb-rutiner igen. Med alla vagnar som ska ut och in. Tur att det inte är snö ute då skulle det antagligen bli hur blött och slaskigt som helst där inne.
Nu ska jag tagga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0