Spara, spara, spara

Åh, pjuw. Nu känns det bra igen. Jag slängde iväg ett mess om vilka dagar jag kunde jobba. Lite ångest hade jag om att det skulle fastnat någonstans på vägen eller om comviq strejkade på något annat sätt. Eller att jag skickade sms till en telefon som inte tog emot sms.
Men efter ungefär 5 minuter kom ett svar om att de skulle höra av sig. Åh, förhoppningsvis får jag något pass i alla fall. Vilket blir perfekt. Då har jag lite till att spara.
Det är ett ord som ska hamna bland mina nyårslöften. Spara, spara, spara. Jag fick lite små ångest när jag räknade ut hur mycket jag hade fått i lön under sommaren, hur mycket jag hade kvar och vad jag hade köpt. Så i sommar har jag bestämt mig för att endast använda mig av en tusenlapp (or less) av varje månadslön och sätta in resten på mitt sparkonto. Jag fyller ju 18 i sommar då kommer jag kunna skaffa egen internetbank och fibbla och rixa med mina egna pengar själv.

Nu ska jag nog stänga ner den här saken och bege mig mot sängen. Med spanska böckerna och engelskaboken i högsta hugg. Godnatt på er.

P.S. Detta är tredje gången på 3 dagar som mitt te blir till iste med mjölk. Jag glömmer alltså bort det.
P.P.S. Jag hatar PS. Alltså, Photoshop. Just ikväll bara för att de inte gör som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0