Tankar och funderingar om vad som komma skall och vad som hänt

Vi förlorade semin med 2-1 mot lag bestående av finnar. Vi gör 2 misstag, 2 misstag som resulterar i mål (i baken). Vi arbetar oss upp. Vi har säkert 90 % bollinnehav i andra perioden. Vi får flera lägen där det SKA vara mål. Men det är inte alltid så lätt när de täcker av allt och alla som finns. 3 ramträffar sista 10 är inte rättvist. Let's forget about it!

Dagen har bestått av innebandy tittande. Denna cup har varit astrevligt. Jag haft otroligt roligt med människorna jag varit med. Vilket har varit variende. Något som är roligare ändå att vi tog oss ända till semi final då vi inte hade några som helst förhoppningar eller förväntningar.

Imorgon åker min vän mrs. staring till Selen. Hon ska spendera denna vecka där uppe med nära och kära. Skulle inte bangat men då jag har lovat bort mig på annat håll och föhoppningsvis kommer har lika roligt med dessa två fröknar så kanske jag inte går miste om så mycket. Men nästa år.... (yeye, I know what you're thinking)

Jag satt här idag och grämmade mig över mina pengar. Det känns som att de går åt i ett nafs. Bara schwoup så är de borta. Jag ska försöka sätta in mina julklappskontanter på kontot så fort som möjligt. De sitter tryggast där. Nu när jag satt och tänkte på vad jag skulle göra i veckan kom jag och tänka på jobbet och januarilönen. Härligt med lite extra cash då. Jag är den som räknar ut exakt hur mycket jag får i lön med timmar gånger kr plus OB. Men denna gång är det lite svårt då jag inte har någon aning om hur mycket OB jag får då, då eller då.

Känns bra att det viktigaste är kirrat. Nu är det bara att vänta in vad som komma skall och göra det bästa av saken. Inför denna högtid har uppsalas befolkning börja fly hemstaden för att ta sig mot fjälligare bredgrader. Men de ändå har de stämt andra uppsalabor på dessa ställen. Hm. Ni som drar er får ha de la gött. Ni som stannar får ha de la gött ni med.

God kväll, detta var kvällens uppdatering.

På tal om ingenting så har jag fått över 80 sms under denna innebandy cup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0