1 juli

Hallo.

Tänk vad tiden går fort. Känns som det var någon vecka sen jag skrev att det var första april och att det äntligen kändes som vår. Jag börjar få lite panik. Det känns som att det snart är skola. Fast det egentligen bara gått 2-3 veckor av sommarlovet. Well, well.. Det är väl en stress-känsla man kommer känna ända fram till studenten. Om man fortsätter på Högskola eller Universitet kommer den nog hålla i sig ännu längre.

En sak jag glömt skriva, som jag fick reda på för ganska längesen, när jag komer hem från spanien. Det var att min bror fått erbjudande om fast anställning på SAS. Innan hade han bara sommarvikariat. Han skulle jobba från mars till augusti. I maj fick han och hans jobbarpolare gå en utbildning, där man lär sig hur man ska agera när man har kontakt med planet som är på väg att landa. De klev alltså ett steg högre i "status-trappan"(inte direkt nöjd med denna mening, men jag visste inte hur jag skulle formulera mig). Och den utbildningen brukar man få när man har jobbat där ett år. Och en månad senare fick han allstå erbjudande om fast anställning. Grattis, bryyyyr. 
Då kommer han ju få tillgång till massa billiga flygbiljetter. Han berättade att man t.ex. kunde flyga New York för 1500 kr. Skulle kunna vara värt. Jävla as.

Sabina gick hem nyss. Våran dag såg ut som sådan att först tog vi oss ner på stan, sedan vidare upp mot gränby centrum. Därifrån gick vi hem. Chillade utanför sabina i 20-30 min. Jag gick hem och åt, hon gick upp till sig och åt. Sedan kom hon till mig. Vi kollade på Goal 2 som förövrigt är hur bra som helst. I löööööve it. Ettan var bra. Men jag hade inga stora förväntningar på tvåan. Det kanske var därför den var så cp-bra. Det ska komma en trea. Och den kan jag säga att jag längtar till. Innan sabina kom kollade jag på på Rosa The Movie, men stängde av eftersom sabina redan hade sett den. Men när vi hade kollat klart på Goal 2 värmde vi några bullar och gjorde (WAAAY TO MUCH! [jag fick problem med stavningen på alldeless, så jag drog det på engelska istället]) chokladpudding. Sen kollade jag klart på Rosa. När den var slut fick sabina kolla på bam (she löööves him) på youtube. Medans jag sprang runt och städade.

Jag köpte en skön randig tshirt på h&m, men den smutsade jag ner det första jag gjorde. Så den blir det inget kort på på ett tag, eftersom mamma kommer hem först på onsdag och tvättar. Jag köpte även en sommarjacka på Vero för 99.50. Ganska skön. Fanns inte i medium, vilket jag hade velat ha, så jag tgo Large istället.  Spillerill säger jag. Men den kanske det dyker upp ett kort på i den tidiga framtiden

Min arbetsgivare ringde. Jag ska jobba på söndag 10-17.30 och på måndag, samma tid. Och eftersom det är jävligt bra betalt på söndagar (113 kr/timmen) så kunde jag inte säga nej. Så jag kan inte gå på bröllopet. Jag sa till mamma att jag kunde gå och sen ta tåget hem på kvällen men hon sa att det inte gick eftersom vi var utanför Borlänge på någon gård. Så jag kan ej gå. Vilket å andra sidan betyder att jag kan åka ut till öregrund på fredag och komma hem lite senare och inte behöva se ut som ett miffo på bröllopet. Weee-o.

Nu ska jag fila ner mina nails, börja läsa Jenny S, titta lite på tv kanske. Och sist men inte minst Sooooova.

Nattie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0