arlanda is teh shit

Hallojsan.

Efter ca en timmes jobbande råkade jag på två kändisar inom loppet av 5 minuter. Nordman och Jenny Kallur. Freaking awesome.
Det hände en skit rolig sak idag. Den var så rolig att till och med min brorsa garvade när jag berättade. Haha! Jag bara garvar när jag tänker på det.
Jo, det var ju såhär va.
Det kom ett gäng spanjorer, äldre kvinnor och män. 60 bast typ. De tar rulltrappan upp. Där står jag. Och helt plötsligt så ramlar en dam i rulltrappan. Baklänges!! Och hon står ganska långt fram i det spanska "ledet", så hennes kamrater som står bakom henne får hålla upp henne. Och sådär åker hon då till hon kommer till den plana ytan på rulltrappan. Och då stället hon sig upp, och ska ta sin väska. men hon får inte tag i väskan. Så hon står kvar på den rullande rulltrappan, hon glömmer alltså att kliva av. Så hon ramlar där uppe, över resväskan. Och bakom henne kommer det 10 spanjorer till som ramlar ÖVER henne, eftersom ingen kan komma förbi. Så spanjorerna bildar som en propp i rulltrappan. Och alla får panik. Alla börjar gorma på spanska om att trycka på stopp knappen. Till slut får de i all fall stopp på rulltrappan och damerna och herrarna kommer upp oskadda.
Och när det hela inträffade står jag ca 5 meter ifrån olycksplatsen utan att agera. Jag menar jag står där med arbetskläder och ska före går med gott exempel. haha, roligt var det i alla fall. och jag kunde inte hålla mig för skratt!
Idag fick jag svara på ovanligt många frågor, jag börjar känna mig som en vandrande informations disk. mihi.
Det kom fram ett gäng thailändare till mig idag. Och jag fattade inte ett smack. De frågade mig något om kiruna, men kunde inte engelska. vadå? förväntar dom sig att jag ska kunna thailändska eller? haha, jag skickade dom vidare till den riktiga informations disken.

Nu ni, är jag väldigt trött. Jag tror jag ska gå och lägga mig och läsa mina nya bok. Gossip Girl - Ingen gör det bättre. Japp, jag är ett big fan av den serien. Jag ska skaffa mig hela för att sedan sälja den. I'm so smart.

Have av nize eav... and 2morrow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0