Bussmusik

Jag sitter här och känner mig gammal. Det är nämligen så att jag lyssnar på Jon Bon Jovi. Hans nya platta - Lost Highway som är kanon. Jon är en av mina fars favoriter. Haha. Varje gång jag funderar på att ladda hem ett nytt album av en artist ser jag alltid framför mig hur jag sitter på bussen påväg någonstans och lyssnar på just den personen. Buss-musik! Vilken förälskelse. Lite halvdepp, lite lagom känslofylld. Det ska vara skön musik. Inte sådan som bara dunkar i örona. Det är inte skönt.
Tänk er själva. Sitta på bussen på väg till skolan. Lite sömndrunken. Då känner i alla fall inte jag, för att sitta och lyssna på knasiga techno/trance ljud som låter as. Den sorts musik är om man kommer lite otaggad till en match, då kan man lyssna på sån musik. Men inte en tidig månsdagsmorgon. Nejdu, då är det Jon Bon Jovis ljuva stämma jag vill, ska flöda ut genom hörlurarna. Eller någon annan kotte med skön röst.

Jag blev så taggad på just musik, så att jag bestämde mig för att piffa upp min iPod. Jag beställde ett par gröna hörlurar och ett grönt silikonskydd från iShop. Inte samma nyans. Men shit the same. Det kommer bli coolt i alla fall. Dessa saker beräknas komma om ca 4 veckor. Det stod "3-15 arbetsdagar, kan bli mer med tanke på import blablabla" och på skyddet stog det något om att det inte fanns på lager. Men, det kanske är bättre eftersom jag antagligen fått min Juli-lön och har lite mer pengar på kontot.
Det känns skönt att ha lite mer pengar på kontot än 1100 varje månad.
I augusti kommer jag vara flickan med guldkontot. Jag får födelsedagspengar, studiebridrag + den största lönen under hela sommaren. Me likielikie.
Jag vet, det här kan tolkas som skryt, men jag måste faktiskt få berätta. Sopp, nu är det gjort.

Tack och hej! Återkommer.

P.S. Jag sa alldeless nyss något jag inte jag kommer hålla. Jag sa till mamma att jag kunde gå med henne på fotbollen ikväll, fast jag inte ens vill. Plööh. Nu ångrar jag mig. Hoppas hon inte blir ledsen nu. Min söta lilla mamma. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0