"Men stick iväg, din jävla kineshora!"

Tjena, tjena.

Vaknade strax efter 11 imorse. Kändes bra att få sova ut, kändes mindre bra när jag insåg att jag ska upp tidigt imorgon bitti, och därmed måste sova tidigt ikväll, vilket kan bli ganska svårt om man sovit länge på morgonen innan. Whatever, jag får ta det när den tiden kommer.
Well, well.. När jag steg upp för att ta mig fruskost kom pappa med idén om att åka ner på stan och kolla på cykel åt mig. Han hade sett en annons i tidningen om att se solde ut skeppshult cyklar, 2000 :- rabatt om man hade UNTkortet på Cykel & Skidstället. Så vi for ner. Och givetvis var cykeln (nix, inte slutsåld) kanoners. Så vi slog till på den och jag är därmed ägare av en ny cykel. Den heter Promenad och är såååå fin. Pappa försökte med "det är ju faktiskt en vecka kvar så jag tror jag tar hem den så får den stå i källaren i en vecka". Pfft! Han truuur.. Jag skulle ha den på en gång. Jag det fick jag. I loooove my fahter. Tack så mycket. Inte för att han läser men ändå.
Sen åkte han hemåt igen och jag vidare ner mot gågatan. Kollade in på JC för att se om jag hittade jeansen i en mindre storlek med givetvis var de redan sålda och jag få trava runt i min förstora jeans. Men jag tänkte ju på att om man har en tunika som går över rumpan så syns det ju inte att det är höga i midjan eller förstora i rumpan. Så till dom jeasen får jag bara ha tunikor.
Jag lämnade även in min sko som jag köpte i Spanien. Det visade sig att en utav de vita skorna var trasiga, så jag lämnade in dom till en skomakare som ska sy en söm på 3 cm. Och det ska gå på 45 spänn! Halllååååå! Jag skulle kunna ha gjort själv, men eftersom våran symaskin är för svag så blev jag tvungen att lämna in dom. Pfft! Men vill man varafin så får man lida pin.

Och ikväll vankas det innebandy träning! Med klubba och boll alltså. Det var jääävligt längesen, så jag hoppas inte dom har tagit med sig en filmkamera denna gång. Min tränare är lite av ett elektronik-freak.

Justeja, det hände en rolig sak när jag åkte hem från stan idag, på mina nya cykel. Jag möter en kille som ser alldeless alldaglig ut. Ljust tvättade jeans, svart tshirt, brillor, svart hår, lite smal. Och när jag möter honom utbrister han "Men stick iväg, din jävla kineshora!"
Han sa det inte till mig så jag blev tvungen att vända mig om och kolla om han snackade i telefonen, nix, eller om han hade handsfree, nix. När jag vände mig om en andra gång hade han passerat ett par som jag såg reagerade på ungefär samma sätt som jag själv. De vände sig om och tittade kontigt på honom.
Han måste ha haft tix, eller någon anna sjukdom. Kanske röster i huvet på honom? Vad vet jag.


Det är ungefär så min cykel ser ut. Bara att den där heter SOFT och min heter Promenad.

Cyao.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Naajs cykel :D

2007-07-31 @ 18:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0