Muffe, Kungen av bigbrother... kunde ha varit

Hej du glade.
Igår tog jag det chill på morgonen. Satt med vid datorn då alltså. Jag åt chips, godis och frukt till frukost och drog sedan mot bussen. Jag chillade nere på kontoret 10 minuter längre än vad som är tillåtet. Men det hade jag inte gjort om inte killen som jag skulle jobba med inte hade satt sig och börja äta kl 2, alltså när vi skulle börja. Så jag kände att varför ska jag gå och jobba när han bara äter så godtrogen som jag är så väntade jag med honom + 7 andra som precis hade slutat jobba, tagit en otillåten rast eller bara inte orkat ta sig upp och börjat jobba.
Sen när vi kom upp så var det kaos. Jobbade stenhårt i 2 timmar sen var det lunch. Perfekt till beyond the break. Drog över lite och såg klart hela, hehe. Det var alltså en sån dag då jag inte pallar jobba. Köpte även en kanelbulle, för att jag var värd det.
Sen vare ba upp och jobba igen. Inte lika mycket nu. Oskar som jag jobbade med gick ner till ankomst och jobbade med dom. Så han lämnade mig all alone uppe på avgång. helt ok. det blev bara mindre och mindre folk, och tillslut var det nästan bara jag där + 20 andra som jobbade.

SMSkonverstation mellan mig och Sabina.
Gissa vem jag skrattade med nyss?
Kungen?
Ja, av bigbrother. Muffe!
Va:-O fyfan vad fubb

Och så låg läget till. Jag skrattade åt till killgäng så jääävligt stressade och höll på att lägga alla sina personliga saker i stora jävla plastpåsar. Hans vän tittar och skrattar så kikar lilla Muffe upp på mig och garvar med mig. Jag kunde ha varit kär just nu. Men det är jag inte. Jag svävar bara på lite rosa moln.

Om en sisådär 15 minuter ska jag ge mig till 8ans busshållplats Levertinsgatan för att ta bussen med mina kära vänner Sabina och Teres ner mot stan för att leta byxor åt Teres. Jag hoppas att jag också kan hitta ett par råballa jeans. Men men, like Dr. Denim says "A good pair of jeans is like a member of the family" och ja... Hur ofta är det man får en ny familjemedlem?

Tack för mig.  but hey, remember... It's all about me and my friends.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0