öregrund for the day

Herremintid (took it from ya, bebbe), så roligt jag har haft det idag. Mycket skratt och lite pinsamheter. Dock inte från våran sida. Hela historian kommer här.

Vi träffades alltså 20 över 1 vid ishallen för att bege oss till bussen uppe på gränby centrum. Vi var där halv och den skulle gå tio i från stan. Så vi hade alltså lite tid över så vi kikade in på H&M för att Teres skulle träffa sin mamma Kattis som jobbar där. I love that mom. Teres hade inte med sig någon bikini så hon handlade den där på rean. Impulsare! Sedan, klockan 13.45, blev Sabina jätte stressad och vill till bussen. För den fick vi absolut inte missa. Så vi skyndade på och på busshållplatsen var vi 13.50. Vi väntar på bussen i hela tjugo minuter. Det tar ungefär 5 att ta sig från stan. Vi fick vänta länge och konstaterade att teres hade hunnit köpa en handuk me. Men skit samme.
På bussen var det tyst. Alla lyssnade på sina älskade iPods. Mihi! Och jag läste bok.
När vi var framme gick vi nästan direkt och åt. På jakten. Vi tåg en Vesuvio och en Caprisosa och delade på. Myyyymmms. Det var gott. Fastän jag hade ätit lunch innan jag åkte så gick det ner. Mehe. Efter det gick vi in på ica och handlade lite gott. Munkar, muffins, äpplen, nektariner och en dricka. Gotteligotti. Sedan gick vi vidare mot ståndet där vi köpslog lite med säljaren och jag prutade ner handväskan 9 kr. bra jobbat, maylin!
Sen gick vi och köpte glass i den bästa glasskiosken i öregrund. Eller jag köpte inte då. Jag var ej sugen.
De käkade sina glassar samtidigt som vi gick mot färjan som skulle ta oss till öregrund.
Vi fick vänta en liten stund men det gjorde inte så mycket eftersom de hade sina glassar och jag hade min underbartfina väska som jag posade i. Vi tog lite kort och sådär. Sedan kom färjan och den resan låg också under tystnad. Varför vet jag inte riktigt. Alla tre njöt väl.
Redan på vägen till Gräsö konstaterade vi att vägen till badet såg ut att vara ganska lång. Så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Men så såg vi UL-bussskylten. Och hittade en buss skulle kunde ta oss en bit påväg tillbadet så att vi inte behöver gå hela vägen eftersom det såg rätt långt ut. Så vi sätter oss där och väntar. Tar ett varsitt toabesökt. Och när klockan slår 16.53 då bussen ska komma, ställer jag mig upp och läser på skylten och ser att man måste ringa minst ett dygn innan m man vill åka med bussen, under sommartid. Vi har alltså väntat på ingenting i 20 min.  Haha, vilket skämt. Vi ringer Emma N som redan befinner sig på campingen och hon berättar att det inte är så långt att gå. Hon förklarar även vägen. Så vi börjar gå. Och det visar sig att det inte alls var så långt som vi tidigare befarat. Unden där promenaden var det många skratt. Och när vi kommer hem från beachen, badet, vad man nu vill kalla det. Ser vi att stora moln börjar närma sig ön. Och visst var det iskallt i vattnet. Så ingen badade. Men sabina lekte hund. Det tyckte hon var kul. Bild kommer.
Till sjävla historien hör det till att det var tre grabbar i våran ålder som vi träffat på ungefär 3 gånger under denna dag hittillis. Först inne i öregrund, sedan färjan och även på väg till badet. Det gjorde vi alltså under denna stund dåda.
Vi käkade även det goda som vi köpt med oss. Det var myyyyys. Sedan började vi oroa oss för regnet vi trodde skulle komma så vi beslutade oss för att bege oss tillbaka till färjan igen, obadade och osolade. Under denna resa snackades det om skräckfilmer och the sims. Mihi. Vi är a bit olika. Teres tycker det är fedt roligt med skräckisar. Och jag haaaaaatar dom. Fattar inte hur man kan överleva, efter man har sett dom. Man lär ju dö av rädsla. Och sabina, ja.. hon gillar dom inte heller, minst sagt alltså.
Och jag menar kommentaren "fråga the sims-proffset!" Haha! skrattretande 8) Till och med så att hon får en sop-påse i huvet och efter den händelsen kläcker hon ur sig "är du avundsjuk eller?!" HAHA! Tillåt mig att HAHA:a igen, HAHA! Kommentar överflödig på den.
Vi tog oss i alla fall fram till färjan. Vi fick även betrakta en mänsklig Lilo från Lilo och stich, ni vet. Yyyyyyrgullig! Vi kliver av. Tidigare hade vi planerat att ta bussen som gick 18.58. Men teres var sugen på glass igen, och jag hakade på så vi bestämde oss för att ta 19.28 bussen istället. När vi köpt våra glassar och går förbi grillen där. Så på hörnet står två av dessa 3 killar vi har träffat på tidigare på dagen (ugly as hell, förstort sjävförtroende och ingen sjävkänsla). Jag går lite framför Sabina och Teres. De får syn på mig, när jag går brevid dom och fort som fan  vänder sig om och går mot sabina och teres och säger "Tjena, tjejer... någon fråga här som vi inte riktigt hör" Jag har dock inte hört det. Men jag vänder mig om för att se vad som händer och sabina ser måttligt road ut så jag börjar asgarva, både sabina och teres hänger på. Jag uppfattar 5 min senare att de har lagt denna, om man nu kan kalla det, kommentar. Då kommer ännu ett asgarva och även en ångest attack. Och självklart får vi syn på dem igen. De sittar alltså 50 meter ifrån oss, nu är dom inte bara 2 utan 4! När vi sitter/står och äter våra glassar. Min strut går av så den var inte så enkel att äta. Så jag blir lite kladdig. Och sabina torkar mig runt munnen (mamma-bina, "hehe".) och samtidigt råkade jag doppa min keps i glassen. Vi sitter alltså mellan två restauranger och asflabbar åt den händelsen. Hej, blickar, hej!
Vi lyckas i alla fall käka upp våra glassar och när jag bara har lite av struten kvar så reser sig grabbar och börjar gå åt vårat håll. Och jag får panik! Jag proppar i mig glassen och säger att nu går vi. men inte! Men då säger jag att om dom börjar prata med oss dåååå går jag därifrån. Men de var lite chicken de stod alltså 2 meter ifrån oss helt stumma, sedan fortsätter de gå. haha! torskning. När teres käkat upp sin glass börjar vi gå mot bussen. Vi det här laget har vi fått en sockerkick. Rolig promenad igen där. :) När vi kommer fram till busshållplatsen inser vi att det inte går någon buss klockan halv. Utan den går klockan prick! Så vi får chilla i en halvtimme till. Sabina är inte road.... Bussarna är inte på våran sida idag. Hahaaaaaa. Vi tar oss ner till hamnen igen eftersom teres kände sig lite kissnödig. Så hon lämnar över väskan till oss och smyger sig in på jakten. Sabina känner sig sugen på godis. Och när vi ser killarna kommer runt hörnet råder ingen tvekan om att vi går in på ica och skaffar någon sött åt Sabina. Och självklart så följer dom efter! PINSAMHET PÅ HÖG NIVÅ! Vi står vi godiset och de vi chipsen. Alltså på varsin sida av en hylla. Haha. Sabina plockar på sig lite godis och jag får panik igen.  Så vi skyndar oss till kassan och ut därifrån. Träffar på teres och berättar om den pinsamma händelsen. Och vi hinner inte gå mer än 10 meter förrän killarna dyker upp igen.  Så vi börjar gå mot hamnen, men lite längre bortåt. De följer efter, men vi skakar av oss dem genom att lura dem. Så sätter vi oss på en brygga lite längre bort och chillar. Klockan slår och vi tar oss upp till bussen. Denna gång väl tajmad! Första biten var det tyst, men sen åkte kameran fram och hörlurarna av. Vi flymmade som fan. Jag smed en liten plan om att tryck upp nyllet på bakrutan när bilen bakom kom riktigt nära. Vi satt alltså på raggar hyllan, längst bak. Jag satt där och såg finulig ut. Och sabina genomskåkade mig.  Så hon hakade på och satt också och smygtittade. Vi stack någon gång upp huvet och gjorde någon ful grimas. Plötsligt utbrister sabina "han tar ju kort!" Va, säger jag. Hon berättar att det dyker upp en rödlampa och sedan blixt. Men jag säger att det är teres som sitter och tar, eftersom hon fortfarande leker med den. Men sedan ser jag det själv. och han tar faktiskt kort! Hur sickt är inte det? Ofta! HAHAH. Bussen stannar, bilen är påväg att köra förbi. Då jävlar lägger jag in stöten. Upp med nyllet bara! Det verkade vara uppskattat eftersom han vikade. Asgarv från alla tre håll. Sedan började sabina och jag prata om lite andra saker. Då teres lägger kommentaren "hur gammal var han som satt i bilen?". Och ni som känner teres vet att hon är hur killgalen som helst. även när hon har pojkvän har vi nu insett. Så sabina och jag utbrister i asflabb. Jag kanske var lite väl elak så teres blir surer för ungefär en halvtimme sen sken hon upp igen när vi hade klivit av från bussen, in på kvantum för att handla filmer åt henne och godis åt mig. Sedan cyklade vi hem. jag följde med sabina hem för att hon hade köpt en sak åt mig på eckerölinjen. Heeeheeee....

Grattis till er som orkade läsa igenom hela. Om ni inte tyckte att skämten var roliga, så har vi antingen inte samma humor eller så har jag bara vara dålig på att förklara dom. Men men. Nu ska jag tvätta bort mascaran och sedan gå och lägga mig. Funderar på om jag ska gå upp tidigt imorgon för att kecka läget på stan innan jag drar till jobbet. Får se.

Ur Linas kvällsbok
Jävla... Jävla apa! Vafan står du är för? Schas förfan!

Och till er som undrar vad låten heter, som spelas på dannes fest i filmen så heter den Top of the world och framförs utan Jean Paul Wall.
Jean Paul Wall - Top of the world.
Har personligen inte fått tag i sjävla låten men hoppas på att någon trevlig rackare ska dela med sig.

Nattie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0