22 juni

                     


Så nu kommer lite info om grejerna.

1. Skor från Flossy. Rå-sköna, och Rå-balla. Jag älskar dom helt enkelt. Just dom svarta köpte jag på en marknad i Benalmadena för 6 ?. Halsduken, sjalen eller scarfen köpte jag på samma marknad, även den kostade 6 euro. Kool, även den. Kommer nog passa bra med min bruna skinnjacka.
2. Shorts från...tradivanyus, typ. Vilket är en ganska ball affär, de kostade 9,95 euro. Bra pris för ett par shorts i sånt där härligt glansigt material.
3. Även där ett par skor från Flossy. Denna gång ett par vita. Dessa köptes på marknaden i Fuengirola, där vi bodde alltså. Även dessa kostade 6 euro.
4. Ett par lite "finare" flipflops. Med finare menar jag inte att de är dyra en något sånt. Jag menar att de inte är några som jag kommer använda som badtofflor. Jag kommer använda dem när jag kanske är lite mer uppklädd och inte vill använda hela skor. De är köpta för 6,50 euro i en liten affär, i Fuengirola.
5. Ett par rå-koola shorts från Zara. Det sista jag köpte där nere. Jag såg dem och provade dom och tänkte de här måste jag bara ha. Så jag köpte dom för 19, 95 euro på Zara-buktiken i Furngirola.
6. Skor från flossy. Dessa är köpte i en liten Bazar som ligger på granngatan till min mormorlägenhet. Vi gick förbi den everyday. Dessa är marinblååå och kostade 5 euro. Denna bazar hade varken blancos eller negros i storlek treinta y ocho så därför köptes dem för 1 euro mer.
7. Jeans från Bershka. Världens härligaste butik. Helt klart min favvo. Jag kanske inte köpte så mycket där men det fanns så fina färger, man blev klad bara av att kika in. de kostade 29,95 euro. Inte alls dyrt. Och de passade mig, och det var stuprör. Vilket jag aldrig kommer hitta i Suecia så jag slog till. Det första jag köpte btw.
8. Klänning från Bershka. Skön även den. Liknar klänningarna från Gina lite. Men dessa var mer figursydda och hade hängslena var i kors på ryggen. Fin! Den kostade ynka 14, 95 euro.
9. Sjal, scarf, halsduk som är köpt på den lilla marknaden i Fuengirola. Denna kostade 3(!!) euro. Guldig och fin. Jag hoppas även denna kommer passa bra ihop med min browna skinnis.
10. Tro det eller ej, men det är en väska. jag har sett ett par st i Sverige som har sådana och gillat dom. De är mer som på påse, väldigt härliga tycker jag. Lite ledig sådär. Kan både bäras på stan, till stranden och till affären. 10 euro på en JÄTTESTOR bazar i Fuengirola. Eller egentligen var typ 100 små bazarer under ett och samma tak.
11. Fint moder teresa halsband. Jag älskar de där halsbanden. Jag är helt besatt. Jag köpte ett förra året i Lloret de Mar men det var lite B-igt så det gick sönder under hösten. Men det här är det lite mer kvalité på, jag ska även ta hand om det bättre. Gud, jag älskar det så mycket. Jag fick lägga upp 9,95 euro, men det vart det värt. Jag kan även berätta att jag inte använt det en ända gång än, men jag bär det med mig överallt. Jag älskar att leka med det.

Det var de "stora" köpen jag gjorde där nere. Jag köpte även ett fjärde par skor från flossy. ett par ljusblå, som jag redan börjat använda så det var inte sådär superfräsha, därav inget kort.

Kan även säga att valutakursen på euron ligger på ungefär 9,50 kr. Då gångrar ni alltså Euro-priset med  9,50 och får då fram det svenska priset om ni skulle vara intresserade.

Jag längtar till i höst då vi ska åka dit igen. jag vill se alla fina vinter/höst kläder som kommer i i buktikerna där nere. Mihi! Nuuuuu.. ska jag ta titta på filmen. Hejda.

Måste även berätta att jag har lite brist på plats åt mina kläder. Min garderob var mer än full redan innan jag åkte och nu ligger allt och blir smutsigt och skrynkligt i min fotölj istället. Men mamma sa att vi ska rensa ur alla garderober i mitt rum/har 4 st, en till mig, en till mamma, och 2 som är fulla med skit) så att jag får en till. Wiiiii. Längtar.

I helgen ska jag ta mig i kragen och sy upp två par av mina jeans. 1 par levis som jag köpte för ett år sedan som är 10-15 cm för långa och ett par diesel som jag köpte på en second hand-affär förra året i Göteborg. Inte speciellt tuffa, men jag ska sy upp dem till knä-långa shorts, då kanske de blir tuffare. De är baggy, så det finns en god möjlighet till tuffhet. hejigen.


Kommentarer
Postat av: Penny

Yeah malin, kläder ;D det gillas muche! Trevligt det var att se dig en kortis på stan, hoppas du får/har en fin fin sommar! - mayen

2007-06-27 @ 11:25:32
URL: http://skagegard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0