27 juni

Hej, hej.

har inte pallat blogga på ett par dagar ba. så är läget. Helgen var mys, och dagarna efter lika så. Jag har haft saker att göra liksom. På förmiddagarna chillar jag framför tvn eller dator. Sedan vid 12-1 någon gång börjar jag göra mig i ordning för att sedan dra ut på äventyr med friends. Jäla skönt i alla fall.

I måndags fick jag min första lön! Weeeeho. Jag är hyperklad och det gjorde min dag. Jag märkte det idag alltso. Grejen var den att jag trodde inte att jag skulle få någon lön denna månad, eftersom på vissa ställen är det så att man får lönen en månad senare. att man får junis lön i juli, julis lön i augusti osv. Så jag glömde bort att kolla eller jag tänkte inte på det egentligen. Imorse kom mamma in och sa att hon tror hon hade sett att det var pengar på mitt konto(internetbank, you know). Så jag rusade ner till ica, och visst satt det 1072 kr på mitt konto. Waaaaallaaa.
Jag är super klad. 1072 kr kanske inte är så mycket för vissa och folk tänker "hahaha, pfft.. vilken löööön" men det är bra med pengar för mig. Och 1072 kr för att ha jobbat 2 sextimmarspass tycker jag är bra betalt.
Jag får även 1100 av mamma imorgon. Det är så att studiebidraget kommer direkt in på hennes konto, så får jag 11 hundra från hennes konto. Och eftersom min mamma inte vill att jag ska vara utan(inte helt utan då, har ju min löööööön[nej, jag tänker inte sluta tjata om den, inte idag iaf]) pengar under sommaren så tar inte hon bort den överföringen.

Idag var internet utslaget under ett par timmar på förmiddagen. 10-14 typ.

Kul att vi har världens sämsta väder här hemma så ser man på nyheterna att folket där nere i grekländerna har en jävla värmebölja på 45 grader, så lackar man. Speciellt eftersom man läser bloggar som tillhör folk som just nu befinner sig där nere. Skulle mer än gärna byta. :)

När vi satt hemma hos sabbe(he he!) här om dagen kom bi på tanken att hyra en stuga i öregrund någon gång under sommaren. Det skulle vara trevligt. Dra dit ett par st. och ba chilla och festa lite. Hoppas det blir så.

Därmed avsade jag mig resan till gbg med min far, sabbe och rebbe till gbg. Jag vill inte åka med min far. Man kommer känna sig så låst och blabla. Men jag älskar honom i alla fall, don't you dear think something else.

Nu så, ska jag typ dra ner på stan med teres, som vill handla kleder. Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0