den 5 juni 2007

Tjena mors!

Nu är det en nyduschad och ren Malin som sitter här. Det var ett hårt träningsprogram idag. Men för min del blev inte själva träningen så hård. Jag har lite problem med att ta ut mig själv. Yeye, whatever.. jag körde på i alla fall.
Efter träningen for jag hem på min mammas(!) cykel. Eftersom min bror fått punka på sin, och lånade min för att kunna ta sig ner till stationen för att hinna med tåget till arlanda där han jobbar.
Fick sällskap hem med kristin en bit. Trevlig tjej. Tog även en banan direkt där efter.
Väl hemma stog min käre, underbara fader och höll på med en wook till moi! han är sååå snäll. Han hade druckit ett par öl så han var lite smått påverkad. Och när han är det kommer samma gamla samtalsämne upp.. SPORT!
Det har jag absolut inget emot. Vi satte oss framför tv:n, och kollade på Hunter. En ganska bra norsk/dansk kriminalserie. Vi snackade lite jobb och sådär. Wooken smakade mumma(gott).

Idag när jag var i skolan ringde min arbetsgivare och frågade om jag ville jobba på torsdag. Självklart ville jag det.
Träffade även pappa idag på stan. Jag skulle fixa lite med mitt kontokort, ta ut lite pengar, sätta in lite pengar. Så när jag gick där mellan bankomaterna(den ena kunde inte lämna minneslapp, och den andra gav bara sånna där minneslappar där man ser vad man tagit ut, inte hur mycket man har kvar) så såg jag mina far och hans kollega. De var påväg mot upplysningen för att kolla på ULs sommarkort till mig.
Det är såhär va.. attem.. Eftersom jag ska jobba på arlanda i sommar, och min pappa inte kan skjutsa mig varje dag, så måste jag ha något sorts resekort. Och tågkorten kosta 1180 kr för 30 dagar. Ovärt, men det är typ det ända som finns. Och det blir dyrare om man ska betala var enda gång. Men så upptäckte vi ULs sommarkort där man får åka alla upptåg, regionsbussar och stadsbussar, hela sommaren (1 juni - 30 augusti) för 550 kr. Så han skulle gå och fråga om tågen eller bussarna till arlanda gällde för de korten. Tågen gällde inte men bussarna gick! Wiho. Vilket kap. Så eftersom min pappa är så bäst och snäll som han är. Fick jag det av honom. Men tro inte att jag är någon spoiled liten bratt-unge som får allt jag pekar på, för så är det inte.

Nu ska jag smörja in mig med lite av ACOs Summer breeze bodylotion med passionfrukt och mango olja i sig. Så ikväll när jag går och lägger mig och förhoppningsvis hela dagen imorgon kommer jag dofta härliga exotiska frukter.

Åh, morgon dagen föresten. Jag ska gå på stan med mamma och pappa. Weee. Och eftersom det ska bli lika härligt väder som det var idag ska jag sätta på mig sorts för första gången i år. :) Hade jeans på mig idag och jag kan säga det, att det ångrar jag.

Akademibokhandeln, även kallas LundeQ, har fått in böckerna Fjärde Sommaren - Systrar i Jeans och det är jag värd - GossipGirl. Ve-o, Ve-o. Kul jö. Jag frågade mamma om hon kunde sponsra mig med en av böckerna, och det kunde hon! Hon är också sååå snäll.

Värt att nämnas: Imorgon bitti kl 06.45 är det en vecka kvar till mamma och jag sitter på flyget till mormor, i Spanien.

Godnatt, kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0