fötta juni

Jag har börjat få lite resfeber. Maha. Jag älskar Spanien. Härligt klimat, hätliga städer, härligt språk, härligt vatten. Folket kanske inte är det allra bästa, men jag har ju bara träffat på försäljar-folket. Men restaurang folket är också ganska härligt. Alla knappt 18åriga grabbar som springer runt med pizzor och pastor på alla armar de har + några till. Kanske träffar på de givmilda "svensson" nu när jag åker ner.
Jag älskar att resa överhuvudtaget. Jag har några mål eller drömmar är bättre att kalla dom. Jag ska resa till thailand, USA(NYC och några av de varma delstaterna) och London. Kina också kanske. Jag vill upptäcka världen. Det ska bli ett av mina mål. Upptäcka världen.
Här om dagen läste jag att min gamle vän Sabina ska åka och plugga i USA. Man blev lite avundsjuk, men när jag tänkte efter så vet jag inte om jag skulle klara mig utan min mamma. Men all lycka till henne, och jag hoppas få läsa om alla saker tokfian hittar på där borta. Gothia 05 var härligt! 

image36   image37


Den första bilden är tagen över fuengirolas jätte fina strandpromenad. Har inte varit där själv, ännu(!), men jag har läst om den på nätet och den ska vara super fin.
Den andra bilden är på min mormor, när vi var upp och hälsade på i Dalarna(kusiner och mostrar/morbröder, och mormor förståss) förr förr sommaren eller så.

Just nu är mina kusiner Evelina, 18, och Fredrik ,16, nere och hälsar på hos mormor. Hon har haft besök hela våren. Vänner, syskon, barn och barnbarn har varit nere stup i kvarten. Jag tror hon får en ledig vecka för sig själv innan vi kommer. Eve och fredde åker hem på måndag och vi åker ner nästa onsdag.. Så ja. Sen kommer hon ju hem den 27 juni och hälsar på. Så hon lär inte känna sig så jätte ensam. Sen flyger hon ner igen i slutet av augusti/ börjar av september. Och sen kommer ju vi ner dit igen i början av oktober. Pappa fyller 50, och han vill inte vara hemma när han gör det, så vi ska åka till Spanien då. Det tackar man ju inte nej till. :)

Nu ska jag titta på take the lead, göta kanal 2 eller ett avsnitt av grey's. Det blir nog grey's sen take the lead. Får se göta kanal 2 imorgon eller så.

Ja just det.. Imorgon blir det fest. Yasse, en klasskompis från högstadiet, fyller år nu i början av juni så hon ska ha lite party. Hon sa att vi "gamla" också är varmt välkomna. Hon är så söt. Så vi ska köpa en blomma till henne. Jag måste även sätta igång med och göra klart historia uppgiften. Det måste göras imorgon. Jag ska ju jobba kl 2 på söndag, och vill jag inte sitta och stressa med den på morgonen där.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0