bilolycka

Hoho. Jag har bevittnat min första bilolycka ever (andas, mamma, andas).
Det var på väg hem från bussen. Jag beslutade mig för att gå av en hållplats tidigare än Heidenstamstorg, för att se om gång vägen hem blev snabbare. Jag går där på den sliriga asfalten på väg mot övergångstället som ska ta mig över den väldigt hård-trafikerade E4an. Gamla, om man nu ska vara petig. Aja. Jag har precis missat det gröna så jag förbereder mig på en väntan på ungefär 3 minuter. Jag har fullt upp med att försöka trycka på överångsknappen med klubban, så att det ska låta. Utan minsta framgång. Men när jag väl lyckas så, böjer jag ner huvet åså POFF!! Det lät ungefär som ett pistolskott. Jag var beredd att slänga mig i buskarna. Men innan var jag ju tvungen att titta efter vad det verkligen var. Joho. Det var en bil krock. En ganska ful och skruttig bil med en Nysvensk 35+are förare hade som jag förstod det kört in i sidan på en lite äldre stadsjeep, (inte JÄTTE gammal, men inte sådär sket ny. 00 kanske) med en förare som var kanske 60+. Det verkade stå lungt till så jag gick därifrån. Jag undrar vem som gjorde fel. Bilarna snurrar ju ett par varv så jag känner att det var omöjligt att se vilka håll de kom ifrån. De klämde fram med ett par ångestliknande leenden. Så jag tror det fixar sig.
Tyckte i alla fall det var coolt.
Det tyckte nog inte förarna.

Ingen kom till skada, men jag var bra nära att fråga om de behövde hjälp med något och ringa polisen. Men jag vågade inte. Hihi!

Jackan satt inge bra, så jag tror det blir att fortsätta leta. Visserligen provade jag en Small. kanske ska ta en Medium istället.
Nu håller jag på att hungra ihjäl, så jag ska hugga in på min cupido-sallad och slå på en film.
Adios, amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0