Från nyckelring, till tält, till skidor, brädor och glaskivor

Idag hade vi inge svenska, vilket betyder 2 timmars hål. Vi satte oss i bibblan för att dra en chill. På mina nycklar har jag en sån där bergsklättrar-klämma. Det stig "NOT FOR CLIMBING" på den vilket jag tyckte var lite kul åså skickade jag över den till nattis som också skulle få ta sig en titt. Malin satt breve och överambitös och engagerad så säger hon "sådana här är så bra att ha!" "Hahah, till vadå?" "ahmen, när man ska sätta fast grejer! Typ, tält snören". Där kom det. Dagens diskussion!! Det spårade ur totalt. Vi var ungefär 5 st närvarande, och malin var den ända som höll på att det finns ögglor på tältsnören, och att man promt var tvungen att använda sig utav någonting eftersom trådarna verkligen inte gick att knyta ihop. Hon tog tag i både penna och anteckningsblock för att illustrera sin vetskap. Hon försökte, och försökte. Det visade sig att Malin hade ett helt och hållet annorlunda tält med en korridor i mitten och två rum. Never heard of. Men ett sådant hade hon i alla fall. "Varför ska man ha ett sånt tält?" "Inte vet jag, det är väl bra om man ska långa saker i det". Va? Här dom dagens andra diskussion. Om man skulle ha skidor, brädor eller glaskivor med sig och ville ha dom i tältet blablablabla.
Alla mot malin igen. Men tillslut visade det sig att malin först hade argumenterat för "sitt" tält sedan mot det. Det var iaf zzzzpårat.

Har inte mycket att bjuda på idag inte. Låg uppe och kollade på andra halvan av Summerland säsong 1. Somnade sent. Imorgon har jag sovmorgon så då får jag sova 2 timmar längre. Tror det kommer vara en ganska skön dag imorgon. Först spanska halv 11, sedan rast på 2,5 timme sedan engelska. På spanskan ska vi fortsätta jobba med vårat spanska "arbete", det är chili. På engelskan ska vi troligen jobba lite med gramatik och läsa bok. Oh, har en läxa till imorgon också. Men den är till engelskan så jag tror jag kan göra det på den där jätte långa rasten.
Senare på kvällningen är det match som gäller.

Now I'm off to Summerland S02E01, tudelihoooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0