Nu är det jul, här i vårt hus om jag sjunger denna sång om 1 månad

Tjabba, tjena, hallå!
Jag såg på filmen shoot'em up. Den var bra. Rolig med action. Men ändå ingen Bad-boys-action-komedi. Den var mer rolig på ett finuligt och blodigt sätt. Den ska min pappa få se.
Ja, jag har då varit ledig idag. Inte mycket har jag fått gjort heller. Mest legat i min underbara säng och slöat. Jag drog nyss igenom 3 av våra 9 gramatiska uppgifter till provet på torsdag. Ska göra resten senare ikväll. Nu ska jag slå på ännu en rulle, trdje för dagen och göra mig något mumsigt mellanmål. Pappa(eller mamma) kommer hem om typ en timme och lagar middag. Då passar det bra med lite mellis nu. Tror strarkt på att det är pappa som kommer hem och fixar mat. Tisdagarna brukar vara våran dag. Mamma åker till friskis och tränar direkt efter jobbet och kommer inte hem förrän vid 6 tiden. Då har vi ätit för längesen.

Nej, TVn kallar. Trevlig eftremiddag. Skojja.

Nu glömde jag helt bort att skriva om det jag loggade in för att skriva om. Det är nämligen så att vaktisarna på våran gata har satt upp granarna. Ja, DOM granarna. Vilket betyder att det inte alls ör långt kvar till första advent. Vilket i sin tur betyder att det inte alls är långt kvar till jul, nyår och storvreta cupen. Wiho, wiho. Jag längtar.


Det här skulle kunna vara jag framför julgranen då jag försöker klura ut vad jag ska få i julklapp, men det är det inte. Det skulle kunna vara det om jag var hon, eller hon var jag. Men så är det inte.

Kommentarer
Postat av: Plemma

Kan du blir mer cepe, Ooooraah! :)

2007-11-27 @ 16:04:50
URL: http://emmanyholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0