Fint besök

Hejsan, hallå.

Idag fick vi fint besök till middagen. Den gamle räven Tobias "Tobbe" Andersson. Den ökände sonen. Det var najs. Och den bästa lillasyrra jag är ska han kanske få min gamla spegel. Han är rolig, den kisen.
Idag hade han tänkt åka till stockholm för att kolla efter en ny vinter jacka. Han åker till stationen och köper en biljett. Men så visar det sig att han precis missade tåget. Han beslutar sig för att kika inne på Naturkompaniet här i stan om de fått in några fräsha saker. Ja, det hade dom ju. Den nya modellen av fjällräven jackan som han ville ha, i grönt. Så han köper den där. Men så står han ju med en biljett till stockholm. Han tycker att det är lite waste off money att bara kasta den, så han tar tåget dit och käkar lunch i Kungshallen. Sen åker han hem igen.
Han berättade även att de inte varit många vita dagar denna vecka. Det märkte vi när vi pratade om hans dator. Han har köpt en ny, bärbar, och då kom jag med den briljanta idén om att jag skulle kunna ta hans gamla tangentbord och mus. När vi satt och pratade om TANGENTBORDET kallade han det skrivbord minst 5 gånger. Han kom även på sig själv en gång och sa "Varför säger jag skrivbord?!". Efter 3 minuter var vi där igen "Ja.. och då kan du glömma mitt skrivbord." "Men jag vill inte ha ditt jävla skrivbord!, Jag vill ha tangentbordet!"

Nu börjar jag bli trött och ska efter detta inlägg slå av datorn och gå och lägga mig. Eller första ska jag nog lägga in några filmer på USB-minnet.

Haha, för ungefär en timme sen kom pappa in på rummet och skulle hämta tårtan som stog på balkongen. Mamma hade precis innan kommit in och sagt go natt. Mina föräldrar är ganska trötta föräldrar. De lägger sig tidigt och vaknar tidigt. Men så kom han iaf in vid 11 och skulle ha tårta. "ska du ha tårta NU?" Frågade jag. "Jaaa.. jag ska ju kolla på bandy hela natten." Då kom jag på att det är "bandy-marathon". Det är World Cup och de visar(och spelar) alla 4 kvartfinaler denna afton. Sista matchen spelas runt 2. Det återstår att se om min kvällströtte far lyckas hålla sig vaken natten nu. Jag tror inte det. Jag tror att han somnar och vaknar lagom till de slutminutrarna så han hinner se resultatet i sista matchen.

Good night!

  
Jag kan inte se någon likhelt alls, med det kunde tydligen tobias.

Kommentarer
Postat av: amanda

ska du kika på våra småtjejer imoron? :)

2007-10-28 @ 00:33:26
URL: http://amandalinnea.blogg.se
Postat av: amanda

ska du kika på våra småtjejer imoron? :)

2007-10-28 @ 00:33:36
URL: http://amandalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0