Lördag

Hej, hej!
Jag sov jätte konstigt i natt. Igår kväll pratade vi om vad vi brukar göra i sömnen och jag är en sömnsnackare. Alltid, alltid snackar jag i sömnen. Eller låtar snarare. Jag hör det inte själv men folk jag sover "med" säger det. Jag typ mumlar. Men så i alla fall drömde jag sjukt och vaknade titt som tätt.
Så i morse när jag vaknade hade jag ont i huvet och var alldeless slut i kroppen. Mamma berättade att hon hade varit tvungen att gå in till mig och kolla läget för att det lät som att jag var påväg att kvävas. Nu på dagen har mamma, pappa och jag varit ute och åkt. Jag såg en kille som gick och rökte och jag fick värsta deja wu'n. Jag drömde att jag kedjerökte i natt! Det var därför jag hade låtit som jag gjorde.

Kvällen igår var hel trevlig. Bjöds på god mat, fint folk och mycket skratt. Det var skönt att vi började tidigt så kom man hem och i säng i god tid. Imorse vaknade jag vid 11. Egentligen borde jag ha tänkt "ååh. 11 timmar har jag sovit, härligt!" men eftersom min sömn inte var den bästa så var jag fortfarande trött när jag vaknar.
Vi for iväg ut med bilen vid 12. Vi kollade tapeter till mig och handlade andra nödvändiga saker. Hittade några riktigt fina tapeter. Vi får se hur det blir. Jag är inte riktigt 100 på några av dom än. Jag ska i alla fall ha en mörk, mönstrad fondvägg och de andra 3 ska vara lite ljusare och enfärgade.

Och så har jag och mamma varit iväg till Götgatan för att titta på en spegel jag sett på blocket.se. Den var fin och billig så jag slog till. Kommer passa bra i mitt nya rum om jag tar gråa väggar.

Nu ska jag städa upp lite och sedan lägga mig för att läsa eller titta på film. Kvällen ska vara lugn ikväll. Jag ska verkligen vila upp mig på detta lov. Har inte med mig några skolböcker hem at all. Vi hörs, läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0