Losted släpkärra! Please call 070840494 if you've seen it

Hesjan, hejsan.
Ledsen för att jag inte varit en sån aktiv bloggare de senaste dagarna. Tänkte "make it up to you" med en rolig liten historia som min bror delade med sig av vid matbordet nyss.
Han håller ju som sagt på att flytta och de använder sig utav en släpkärra som är under familjen anderssons ansvar. Vi har den i förvar för sirius loppmarknad. Eller om vi har fått den, eller något sånt. Det är i alla fall vi som ha den. Så när de skulle åka hem från lägenheten igår kopplade de på den som vanligt och for iväg. Det tar ungefär 20-30 sek att åka från dem till våran parkering. Och när de kör upp på våran gata så kikar jonas lite lätt i backspegeln och säger.
"Var e släpkärran?"
Tobbe vänder sig om och upptäcker till sin förskräckelse att den faktiskt är borta.
"Varfan e släpkärran?"
"Jag vet väl inte, du kopplade väl på den..?"
"Jaaa.. klart jag gjorde."
Vad kan de göra? De åker tillbaka en liten bit och kolla i fall den står på någon gräsplätt där de brukar parka den. Och där står den inte heller. Jaha, då var väl de väl bara att åka och leta. De fortsätter åka och när de är ungefär utanför deras lägenhet så ser de att den står uppe på trottoaren vid busshållplatsen.
Den hade alltså lossnat från bilen kört upp på trottaren och krockat med busskuren. Som tur var gick varen glaset i busskuren sönder eller släpkärran. Det var bara stolpen de körde in i som tappade någon list. Den listen kastade de in i buskarna, kopplade på släpkärran igen och körde iväg. That's my bro and his friends.
För övrigt så går det frammåt med flytten. Han sov hans sista natt på heidenstamsgatan inatt och tar sängen med sig nu när han drar. Miiihi. Vilket betyder att vi kanske kommer kunna fixa till rummet nästa vecka. Då jag kan fixa och dona under höstlovet. Få se om jag och mamma tar oss över till Ferlinsgatan under kvällen för att beskåda deras nya möblerade lya.

Spelade match idag. Vi vann med 4-2 mot serieledarna. Jag blev bänkad utan att ens förstå varför. Jag ska fråga honom imorgon. Och han better ha en bra förklaring. Inget "Det hade inte spelat någon roll, det kunde lika gärna ha varit du som fått spela.."! Jag är inte arg för att de andra två centrarna fick spela, för de var minst lika bra som mig. Men saken är den att han bänkar endast mig från min kedja.

Hängde kvar i hallen med malin ett tag efter matchen för att beskåda en match från D3 och en match från D1. Riktigt glad tjej det där. Hur ledsen, besviken, arg hon än är så visar hon alltid ett glatt ansikte utåt. Detta skriver jag inte bara för att jag vet att du antagligen läser detta, utan för att det är sanningen.
Nu ska jag bränna en grym CD till laget. Jag har laddat hem ungefär 3-400 låtar, där jag ska handplocka 15-20 låtar. Fan den personen som tar denna CD och tappar bort den. Gah.

Tjuez.

Kommentarer
Postat av: Sabina

I miss you to god damn it! kanske blir fest ikv.. ska du haka? hahah jävlar, dolda kameran för tobban å dom!

2007-10-20 @ 19:21:31
Postat av: amanda

jag vill vara med och välja låtar! :D

2007-10-21 @ 12:12:24
URL: http://amandalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0