Uppsalas "el classico" i D2

När jag loggade in på blogg.se satt jag och tänkte på hur jag skulle börja detta inlägg. Jag tänkte på saker som "Jag är inte alls taggad, jag kommer inte vara bra osv". Jag tänkte tillbaka på gårdagens träning där jag var rådålig. Den typ 5te de senaste två veckorna. Det kändes inte alls bra.
Men när jag väl hade kommit in på bloggen och klickade på "översikt" hade jag fått en kommentar från Amanda. "DU KOMMER VARA GRYMT BRA IKVÄLL, I CAN FEEL IT!" Det där var spiken i kistan. Jag kommer vara grym. Jag kommer göra allt jag kan för att vinna. Jag kommer ta emot bollarna med en säker klubba och slå ännu säkrare passningar som kommer sitta som jutet på mina spelkollegors blad. Åååååh! Jag kommer verkligen vara sådär bra som jag bara är ett par gånger om året. Jag ska vara det nu när det behövs som mest, både för laget och för psyket. Tagga, malin! Göredå!

Idag är det naturkunskapsprov som gäller. Idag är det spanska läxförhör som gäller. Idag är det engelska läxförhör som gäller. Spanskan kommer först. Till det har jag pluggat lite lagom. Sådär så att jag vet att jag kommer klara mig och om vinden är med mig så kanske till och med bättre än så. Sen är det lunch. Där kommer jag antagligen finslipa naturkunskaps kunskaperna. Sen kommer provet. Där har jag pluggat på mycket bra, och just nu känner jag mig ganska säker. Men vem vet, jag kanske får hjälpsläpp. Jag kanske inte fattar frågorna och skriver helt fel svar. Sen till engelskan då jag inte pluggat ett smack. Eller vi har ju haft det på lektionerna, då har det gått hyffsat. Jag tror jag kommer plugga lite på det under dagen också. Där efter får jag åka hem. Då ska jag sätta mig och göra klart våran nya uppvärmnings skriva. Har ännu bara 12 låtar. Men jag tror jag ska tanka hem lite "radio hits" och ta deras "extended version" som man brukar få med när man laddar hem singlarna. Men då måste den vara bra också. Sen är det match.
Våran tränare har gjort ett undantag och tippat våran match ändå. Han tippar att vi vinner med 4-3 och jag känner hur tyngden bara växer. Det betyder tändvädska för Årsta IK, det är ett lag som kan leva på taggning. Oooff.
Jag måste göra mig i ordning för skolan nu. Ska ju dit lite tidigare och plugga.

Hejdå, folks!


Kommentarer
Postat av: amanda

HÄRLIGT MALIN. Glöm ej True believer.. fast det hade jag nog inte behövt påminna om va? ;) tack för grattiset också! :D

2007-10-25 @ 08:57:26
URL: http://amandalinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0