back in the days

Idag när Teres, jag och Emil satt och väntade på maten på Gamlisgrillen så kommer det in ett tjejgäng. De låter ganska mycket och jag tycker att jag känner igen en utav rösterna. Det visar sig vara en barndomskompis. Vi gick i samma skola från lekis till 7-8an. Men man kan ju inte säga att hon gick så mycket i skolan de sista åren.
Hon var den tjej i skolan som det ryktades så mycket om. Hon rökte, drack, rökte på, mest respekt av alla, bodde lika mycket hos sina vänner som hemma, hade nästan bara lånade kläder, fick vara ute hur länge hon ville, hon hade sex med allt och alla, hon slogs, alla ville vara kompis med henne för att hon var/ät "sååååå" cool.
Hon stampade iaf in där och skulle ha hamburgare, pizza, kebab... Hon nämnde iaf alla tre. Betalade och såsade vidare. Men jag ska säga det att det var inte bara hon som lät. De blev bjudna på pizza för gud-vet-vad och satt och stojjade som fan. Hon såg ut att vara lite high acutally.
Iaf så mumsar de i sig pizzan, då hennes kompis mobil ringer då hennes låtsas pappa står utanför och är troligen redo att skjutsa dem någonstans.  De försvann illa kvickt, med hamburgaren i handen.
När teres, jag och emil ska bege oss hemmåt sitter en utav henne tjej"kompisar" utanför, på en bänk, alldeless ensam. Troligen har det väl varit så att de inte fått plats i bilen och att de bara lämnat henne ensam kvar där.

FYFAN! Hon visste väl knappt var hon befann sig flickstackarn. Fattar inte hur man kan göra så mot en annan människa. Har man inget samvete eller? Nog för att man kanske inte gillar personen i fråga, men man kan fan bete sig. Det var så jääävla längesen jag såg någon som gjorde något såå elakt. Jag tror det var på den tiden då du och jag hängde. Och det var ages ago.

Berättade detta för Sabina som också hängde med henne när vi var yngre och ställde precis samma fråga som jag ställde mig själv. När fan ska folk växa upp? Jag menar hon hade fan likadana jeans på sig idag som hade när jag såg henne sist för ca 3-4 år sen. Shit. Tack gud för att det är jag som fortsätter gå och att det är DU som stannar kvar och nöter på samma jävla skit grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0