El sabado de mi

Tja.
Åkte i väg med både mamma och pappa idag. Vi drog en runda i boländerna. Först och främst Elgigaten där pappa inhandlade ett minneskort till sin kääära mobiltelefon som han tror kommer att användas flitigt bara för att det finns lite musik i den.
Pappa köpte sin mopbil i april och det finns fortfarande inte en enda repa på den. Och i juni satt han fortfarande med instruktionsboken i handen och försökte lära sig hur mobilen fungerar. Det är inte rätt.
Nåja, resan bar vidare mot Onoff där vi kikade efter en DVD-spelare till mig. Hittade en nize, men när vi var påväg emot kassan så upptäckte pappa en bättre, men den var slut. Och då tänkte han att den måste vara asfresh och att vi måste kolla på en sån innan vi köper någon. Så vi bestämde oss för att ta ett besök på Siba innan vi får hemmåt.
Men innan det besöket så blev det till att vi drog oss mot Möbler&Slöjd för att chacka soffa.
Och efter många om och men, jämförelser, röstningar, bytande av åsikter och allt vad det heter så tog vi en fiiiiin. Det hände något jävligt komiskt där på Möbler&Slöjd. Tobias ska ju flytta tillsammans med hans bästa kompis Jonas och när jag var yngre gick jag i samma klass som och var bästa kompis med Jonas lillasyster Annika. Och när vi kommer in där så är Annika där med hennes mamma och kikar på exakt samma som oss. Vi hejar och det blir lite tense.
"Jaa... Jonas ska ju få våran soffa till lägenheten."
"Hehe, joo.. Tobias ska ju få våran."

Hände lite saker här nu. Återkommer!
Pappa kom in. Han hade hittat sin USBkabel och min folks går ju alltid före bloggen så(sorrie :/)...
Aja.. vi beställde i alla fall soffan. Vi drog oss hemmåt, släppte av mamma och for till Siba. Och visst, där hade den där super braiga DVDn. Till ett billigare pris också. Till och med billigare än den "lite sämre" bårta på Onoff. Helt otroligt. Så det blev till att köpan. Jag -> 200, Pappa -> 400, schysst deal.
Vi for hem, fixade DVDn och pappas mobil. Sen bar det av mot en match jag helst känner för att glömma. Visserligen vann vi, men det var min sämst match jag ever played.
Och nu sitter jag är med varma mackor i magen och oduschad. Ska nog dra mig mot duschen snart, efter det blir det bok, film och ships. Miiihi.

Vi hörs imorgon!

P.S. De två första bloggarna jag läste när jag kom hem från matchen avslutade med "ha en bra ikväll, det ska iaf jag ha". Liiiiite märkligt. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0