måndag elikamed innebandy

I feel pain, pain in every part of my body. I mitt vänstra baklår, min högra höft, mitt vänstralår, höger armbåge och sist men inte minst, höger överarm. Allt detta från helger. Eller mitt vänstra baklår är ifrån förra veckan, men det blev då inte bättre under helgens gång.

Så idag träffade jag och Amanda "vårat" nya lag. Vi ska träna dem på måndagar mellan 16-17. Vi träffade ett par st från laget och Helena Danielson som håller i Tiundas innebandy avdelning. Vi fick reda på ett och annat. Ser fram emot framtiden då små tjejerna utvecklas :)

Våran skola har ändrat massa grejer. Så nu har inte jag någon idrottsteori längre. Totalt borta. Istället har vi Träningslära(forna atletverkstad). Vi kör alltså fys(spinning, boxersize, skivstång, uthållighet, koordonation, kondition, styrka m.m) på måndag morgon, sen på eftermiddagen kör vi ett vanligt innebandy pass på 1,5 timme. Och tro det eller ej, efter det har jag träning med storvreta från 18.30 till 20.30 som inkluderar 30 min springning innan träning och 30 min fys efter träning. Few faen. Hata måndagar. Kommer inte gå på varenda morgon träning där.
Och nu på måndag har vi Coopertest med innebandyn i skolan och efter det måste jag skynda mig som fan till allianshallen för att träna Tiunda F94-59.

Idag så hittade jag en ny fräsh klubba. Jag och Amanda provade en varsin och jag ska chacka den. Resonerade lite med pappa.

Pappa....?
Ja.
Jag har hittat en ganska fin klubba.
Mhm...
Aa...
Vad kostar den då?
eehm...
1100?
Jo... eller 1200 men vi får 15 % rabatt, då blir det bara 1020 och så kan vi dela på kostnaden då betalar jag 500 och du och mamma 500 åså delar ni på det, då får du bara betala 250 kronor... rent logist sätt alltså.

It's mine määäään. Han är faktiskt ganska positiv till idén. Han har kikat på klubbor lite förut och han tycker man ska ha bra saker när man lirar. Åså måste man ju prova sig fram.

Måste ogå och lägga mig nu så att jag kan få mig den underbara sömn jag behöver. Startar 8.30 imorgon med Svenska. yeeey. Night!

Hon frågade om det var bättre idag,
och det är det, utåt sett i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0