miss(ed) madeleine

Är det bara jag som lackar över denna story om lilla madeleine från england som blev kidnappad i Potugal? Är det bara jag som även blir berörd?

Jag lackar över all denna energi media lägger på att få med allt senaste nytt från utredningen i tidningen. De skriver om varenda liten sak. "Nytt tips kan vara den letråden som löser fallet" eller liknanade ser man ngeför 2 ggr per vecka. Och nästa dag, eller senare på kvällen på nätet, så står det att det var falskt. Är det polisen som har presskonferens i 30 minuters intervaller eller har dom någon läcka?

Här om dagen när det var någon spanjor som hade fotat en mörka hyad familj i marocko bärande på ett litet barn som var skrämmande likt fröken madeleine. Där högg det till i hjärtat. Fatta att ta en bilden. Fatta att tro att man ser henne framför sig. Gud, jag tror jag skulle svimma. Fyfan.

Jag hoppas i alla fall att hon hittar hem snart. Död eller levande. Så att denna story kan få ett slut någon gång. Man tänker på de strackarns föräldrarna som måste vara helt förtvivlade och ut"arbetade" av all denna stress. De måste ju vara hur stressade som helst om man tänker på alla dess känslosvängning som måste uppstå i deras själar. Först en förhoppning om att man har sett henne, sen får man reda på att det inte var hon så känner man en otrolig besvikelse. Åså går det sådär, all the time.
Eller så kanske dom är psykopater och har mördat henne själva för att få synas i TV och bli famous. Kanske får lite pengar där också? heeeelt sjukt. Jag vet inte var jag ska ta vägen.

Nej, jag blir bara mer och mer frustrerad över detta ju mer jag tänker på det. Nu ska jag slänga mig i duschen för snart kommer det nog några vänliga själar hit som jag hade tänkt spendera kvällen med.

Herrå!

Kommentarer
Postat av: SH

Jag tycke rockså att media lägger ned lite för mycket energi på Madeleins försvinnande.
Eftersom de skriver om henne fler än en gång i veckan och ändrar sig varannan vecka så känns medias källor mindre trovärdiga också.
Sist läste jag att hon hamnat hos människosmugglare, antar att föräldrarna faktiskt talar sanning när de påstår att de inte har något med försvinnandet att göra? Suck.

2007-09-29 @ 18:36:00
URL: http://sierraholden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0