Liver i Salem fortsätter som vanligt.. with or without us

Gliiiiider runt i mitt rum all by my self och poserar i min lång spegel. Beundrar mina ben som blir otroligt långa i ett par mjukisbyxor utav storleken L. Jag beundrar hur fin min nya underbara sjal ligger fint linda runt min hals. Jag beundrar Lisa som på ett magiskt sätt kunde hitta detta mästerverk. Jag beundrar hur fin min nya fina tröja sluter sig runt mina former (rena rama poeten). Beundrar hur mina pengar som ligger kvar i kuveret framför mig får mig att tänka och känna mig.

Jag sörjer att jag inte kunna stanna kvar i matildas mammas lya och umgås med matilda och sabina hela natten lång. Jag sörjer att jag börjar skolan om 2 veckor. Jag sörjer att det är alldeless... Här skulle jag skriva något tråkigt. Men jag kunde bara säga det på ett positivt sätt, så jag bytte.

Jag tänker på hur kort tid jag har varit i mitt liv i skolbänken. Jag tänker på hur fort det här året kommer gå. Jag tänker på dagen då vi, allihopa, beställer våra flygbiljetter. Jag tänker på dagen jag säger byebye Celsiusskolan. Jag tänker på att om 6 veckor är vi lediga 2 extra dagar från skolan. Jag tänker på att om 3 veckor är vi och lever livet. Åtminstone för en kväll. Jag tänker på att under 4 månader har vi 1 veckolov, 1 2-dagars-lov och ett flertal helger att längta till. Under dessa 4 månader kommer vi längta till åtskilliga saker till. Saker vi inte ens vet kommer äga rum.


Min bror befinner sig just nu i Europas högra hjärtkammare, London. Jag är inte alls avundsjuk. Är ni, S&L?

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilket vacker inlägg mallan! klart jag är jealous...



:'(

2008-08-09 @ 15:56:31
URL: http://curl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0