Ebba och Didrik

Shiet vad jag älskar Ebba i Ebba & Dridrik.

Ebba och Mårten spelar Tv-spel, när Mårten påbörjar någon sorts utpressningslek.
Mårten: Säg att jag är den sötaste killen i hela världen.
Ebba spelar, högljutt.
Mårten: Säg det!
Ebba: Neeeej!!.. Jag kan inte..
Mårten: Joo, säg det.
Ebba: Nu har jag glömt vad jag skulle säga.
Mårten: Att jag är den sötaste killen i hela universum.
Ebba: Jag kan inte säga universum!
Mårten: Det kan du ju visst!
Ebba: Nej, det kan jag inte alls.

Ebba och hennes pappa sitter i sängen och hennes pappa vill veta hur det är i skolan. Ebba bryr sig bara om hundar.
Pappa: Hur är det i skolan?
Ebba: Bra. Men hunden måste heta Noalik.
Pappa: Fröken då? Är hon söt?
Ebba: Jag har magister, och han är ganska sexig faktiskt. Han har en hund också. Den heter Goijk [Goik].
Pappa: eh, aha. Hur är skolmaten då?
Ebba: Bra. Men jag tycker inte att det är ett bra namn till en hund. Det låter som en groda. Goijk, Goijk, Gojik, Goijk...

Detta plus mycket mer. Text när Didrik blir akutsjuk när de ska åka ut på utflykt. Eller första avsnittet under middagen. När Ebba kommer hem från lekstugan ute i skolan och farsan blir excentrisk över allt men sedan för världens humörsvning. Mihihihih. Watch it, dude.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0