130 vagnar på 15 min är inte att leka med

Vilken jävla dag. Idag var min första riktiga slitdag på Bagport. Stockholm fick ju sportlov och det verkar som hälften av alla gymnasieundomar + familj planerat att ta sig neråt alperna under detta lov. För att försöka få er förstå hur verkligt mycket folk det var ska jag berätta en sak.
Det finns en sluss som vi kallar Grottan. I Grottan förvarar man vagnar tills den är full sedan fyller man på ställen utanför när man har tid eller när de är tomma. Denna sluss tar ungefär....dryga 130 vagnar. När slussen var full skulle George och jag fylla på ställen utanför men Geogre sa att vi bara skulle ställa vagnarna utanför, på trottoaren, för de skulle gå åt endå. Och visst fan hade han rätt. Efter 15 minuter var ALLA 130 vagnar borta. Helt sickt.

Det var så skönt att gå därifrån. Hela A-sidan (Halva terminal 5) var full med folk och vagn. Det var en av de bästa gångerna att lämna jobbet. Nu tänker jag bara på stackarna som ska jobba i ankomsthallen nästa lördag. Då kommer ju alla hem.

Mamma och Pappa är hos farmor och farfar med släkten. Jag jobbade ju så jag orkade inte åka dit. Jag ska spendera kvällen i sängen hade jag tänkt. Eller soffan, vilket som funkar bra. M&P kommer hem med pizza och chirre snart så då blir det krubb.
Ha en trevligeee löda kvälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0