ääärlända, I like

Sådärja, nu har jag gjort avklarat två dagar på arlanda flygplats. Två stycken 9 timmars pass. Det är inte att leka med ska jag säga dig. Men cash ere ju.
En glad nyhet som jag fick igår var att jag ska få Badge! Wooohoo. Det är ett slags ID-kort som alla arbetare på arlanda har, för att kunna ta sig i bakom säkerhetskontrollen och andra "stängda dörrar". Ungdomarna på Bagport får inte det iochmed att det bara är ett sommarjobb från början så vi jobbar bara där alla passagerare också har tillbehörighet. Det är bara de nya vuxna som får det på en gång eftersom de får någorlunda fast tjänst. Men även de duktiga 16-17åringarna får det, och jag har blivit en utav den. Lite nöjd är jag.

Jag ska jobba på lördag morgon. 7-14. Stockholm får sportlov. De har satt in 30(!!!) extra avgående skid-chartrar (resor, flyg+hotell). Det är sjukt mycket. Tänk er en vanlig morgon på arlanda. Det är alltid mycket då. Men denna lördag är det 30 extra plan som ska iväg. Med skidor! Det kommer gå åt hur mycket vagn som helst. Jag tror jag ska börja gräva min egna grav för på lördag kväll... kommer jag vara död.

Idag beställde pappa mina och sabinas biljetter ner till momo i Spain. Åhå, så härligt! Ska bli riktigt roligt att åka med en kär vän, aldrig gjort det förut. Vi ska få låna mormors lägenhet, eftersom hon bor hos sin fästman förtillfället. Jag längtar överallt nu!

Två spanien resor inbokade alltså. 1-7/5 och 8-18/6. Det låter som att jag kommer få spara en hel del av pengarna jag inkasserar denna vår. Det kommer inte bli mycket shoppande i sverige för min del. iiih. Det gör lite ont att säga så. Alla vet ju att det är på våran känslorna spirar, även shoppingsuget.

Nu ska jag ta mig en dusch och försöka bota min huvudvärk med någon föda.
Hörs imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0