Dessa jävla bussar

Okej, ni har hört det förut och ni kommer att höra det igen. Vad har alla dessa Uppsalabussar för feeeel?
På riktigt. Ni har hört mig klaga förut. Är det bara mig det händer? Va? Äre de?
Idag tog det mig 1 timme och 10 minuter att ta mig hemifrån till allianshallen. Som med bil tar 10 min och med direkt buss 20 min. Jag ska berätta om min bussupplevelse.
Jag tar mig hemifrån runt halv. Tittar på klockan i trappen, 07.33. Lugnt. Jag lyssnar på musik och trampar vidare. När jag kommer fram till hållplatsen står buss nr 8 där. Jag låter den glida iväg för att vänta in min buss som skulle komma strax efter. Jag stog där ensam, tog en titt på klockan och den står på 07.38 och 07.39 (två klockor). Det gick upp för mig att jag missat min direktbuss. Fyyyy, fitta, fan. Aldrig hänt förut. Never.
Det är bara att vänta in nr 8, som jag precis sett dra iväg. 10 minuter.
Det betyder att jag kommer komma precis i tid om jag hinner med 8.00 bussen från stan till allianshallen. Yes.
07.49-bussen glider in 07.54. PROPPFULL!! Det gick inte att gå på. Så jag fick vänta på nästa. 10 minuter till. Den kom kl 8. Men var ganska proppad den med. Men på kom jag och bussen börjar köra. Därefter släpper han på folk vid varje hållplats. Vi var säkert 50 pers på den bussen. Fick fan cellskräck och andnöd. Det var en plågsam bussresa. Den värsta.
Kommer ner till stan vid 8.15, då min innebandylektion börjar. Buss nr 18, som ska ta mig till allianshallen, kommer 08.18. Perfekt. Då blir jag inte så sen. Men problemet där var att den inte kom förrän runt halv.
 Jag kliver in i hallen runt 08.51. Mina tränare är ganska sköna så det var inte värsta uppståndelsen. Jag var inte sist heller. Det ramlade in en kille nån gång efter 9.
 Sen var det bara att jogga igång. Kom perfekt till 2 målsspelet, så jag slapp övningarna. Men det gick ganska bra på 2 målsspelet så det kan jag glädja mig åt. Och vädret får vi inte glömma!
Jag var så trött på dessa fula bussar så jag tog mig en promenad hem. Jag slutade kl 1, och var hemma 20 över. Med buss, om jag har otur (vilket jag verkat ha just denna dag), så kan jag vara hemma kl 2. Så det var lika bra att jag tog en promenix. Fick njuta lite också.

Jag bör även nämna att jag fick stå på var enda jävla buss! Okej, 2. Men vafan, det tog lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0