rip plattången, for the third time

Ni som känner mig vet hur mycket jag använder och avgudar min plattång. Att jag inte kan leva utan den. Hur den alltid ligger lätt till hands i mitt rum?
Nu har den gått sönder och jag vet inte vad jag ska göra. Varför går den sönder nu? Varför, varför, varför? Jag måste ha en fungerande, men det tar att veta att jag måste köpa en ny för min lön som jag egentligen tänkt spara så långt det går.
När jag tar med mig plattången någonstans (varje måndag och fredag) rullar jag sladden runt själva tången, vilket för att den böjs precis där vid sladdingången så nu har kabeln gått av. Inte helt och hållet, men strömmen tillförs inte så bra. Så ibland stängs den av. Då måste man trycka dit sladden ordentligt åså åker den ur igen så fort man lyfter på den. Jag skulle kunna fortsätta använda den men jag skulle få damp då håret aldrig blev platt och det skulle ta knappa timmen att platta det. Nej, jag måste skaffa mig en ny.

Detta är alltså den 3de plattången som går sönder på 1,5 år. Första plattisen, slutade bara fungera någon gång under förra hösten. Det var en lite sämre babyliss plattång. Det gjorde inte mig så mycket då jag ändå ville ha en bättre. Så jag gav mig ner på stan och köpte en ny. Det blev en ga.ma plattång för 500 kr. Jag hade rackarns tur då, eftersom det var rea.
Sedan i slutet på december. Jag satt och plattade håret en morgon, dagen då vi skulle få jullov. Där satt jag med mitt fula korta afrovågiga hår och plattade. Då hade jag inget bord att läggen plattången på så jag la den alltid på golvet. Och nu hade det kommit in smuts i plattången så det blixtrade till och small och vips så gick en propp och plattången was broken. Snyft. Då var jag inte glad.
Men mamma och jag tog oss ner på ohlsons frisörer och reklamerade den. "Den hade bara slutat fungera", så vi fick en sprillans ny. Så den har hängt med mig i dryga (h)året men nu börjar den bli gammal och utnött.

Det blir troligen att beställa en. De är så dyra i affärerna och på internet kostar de ungefär 300 kr mindre så jag håller mig till det. Fan vad jag älskar internet shops.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0