ertappad? neee.. inte jag inte.

I skrivende stund ligger jag i min säng. Nämligen så att jag använder mig, för ovanlighetens skull, utav våran bärbara dator. Jag var ju hemma hos sabina tidigare idag och hon har fått en ny alldeless egen liten laptop. Då blev jag sugen på att använda våran lite. Vilket passar perfekt idag då jag egentligen inte borde sitta vid datorn utav sova i min säng. Därför kombinerar jag dem så långt det går.

När jag cyklade hem från sabina blev jag lite rädd. Min mamma och pappa tjatar jämt om att det är viktigt att ha cykellysen. Både för min egen säkerhet och eftersom det är lag på det, så man får böter om man inte har och polisen ertappar en. Anway. När jag precis tagit mina första tramp, så kom jag och tänka på lysena. De var inte på. Men inte skulle det komma någon polis precis här och nu heller. De gör det ju aldrig. Sabina bor precis vid ishallen som ligger vid gränby där det kan ske lite buserier då och då.
När jag svänger ut från laglöfsgatan så jag cyklar brevid den stora vägen, jo.. där kommer självfallet en polisbil. Jag kastar mig över cykeln. Först framlyset sen bak, och på med baklyset. Fjuh. Polisbilen saktar inte och börjar blinka med deras extra lampor där fram. Whatta heck?! Jag känner hur svetten börjar rinna. Nu sätter de på blåljusena också. Hjääääälp! Ska jag stanna tro? I samma stund som jag vänder mig om, hissar polisen ner rutan och säger "på med lysena!!", och där kommer en bil utan lysen. Fjuuuu. It wasn't me.
700 spänn i böter hade inte suttit bra inte.

Godnatt på er då. Hoppas ni får en fin lördag. Jag kommer ha en lugn helg. I veckan fyller en utav mina närmste vänner myndig så det blir fira/parta av i helgen vi har framför oss. Ålandsbåt och hela köret. Jävlar tjejer! Well, of to something else. Maybe sleep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0