ta en citron, vettja

Dagen gick bra. Jobbet gick bra. Bortsett från att jag fick gå runt och känna mig iakttagen. Igonera folk totalt. Lite jobbigt var det ju. Men vafan.
På vägen hem fick jag ett erbjudande jag verkligen, verkligen ville tacka ja till. Jag vill verkligen hänga med. Men jag ska upp och jobba tidigt imorgon så jag var tvungen att avstå. Vilket känns hur surt som helst. Just denna dag, då jag inte kan går det. Men inte när jag kan. Fy. Jag blir så arg på denna grymma verklighet.
Nu när Småkronorna förlorade på ett skitmål i förlängning gjorde inte kvällen bättre. Nej, fyfan. Mitt ordförråd är tomt, precis som killarnas lungor. Luften liksom går ur en. Förhoppningsvis kommer de hem imorgon, under mitt arbetspass, så man kan kliva fram och ge dem en varsin klapp på axeln. Eller i alla fall få sig lite ögongodis och tänka goda tankar om dem. Nej, fy. Jag kan inte förstå hur det tänker just nu. Om jag mår såhär dåligt över förlusten, undra hur fan de känner sig då?
Inte ens lite citronsyra på tungan skulle kunna göra denna kväll surare.

Nu ska jag ta en snabbdusch sen väntar sängen. Jobb imorgon mellan 10 och 17.30. Därefter tar jag mig hem då jag ska vänta in kvällen och sova gott.

Godnatt och ha en bra dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0