tidigt avslut

Hej allihopa. Hoppas allt är bra med er! Med mig är det iaf bra.

Sunday to day. Jag har bara glidit genom dagen. Pluggat. Vi håller på att läsa en bok i spanskan. Vi hade i läxa att läsa två kapitel och jag har tagit mig igenom dom. Faktum är att jag till och med förstår vad som händer. På ett ungefär. Jag kan inte precis alla ord, och vad som händer just där men jag förstår på det stora hela vilket känns jävligt skönt.
Nu innan jag sover ska jag läsa lite i våran engelska bok. Jag har ju fortsatt läsa på engelska sen vi läste bok sist så jag är ju kanske lite mer van, än de andra. På engelskan i torsdags var det en tjej som inte hade läst och kom med förklaringen "att det inte är lätt när man inte är van att läsa på engelska". Jag är glad över att jag faktiskt läst på engelska hela jullovet. Det är ett tips till er där ute. Man lär sig asmycket. Alla dessa detaljer som man det kan ta år att lära sig i ett engelsktalande land, lär du dig där. Inte på en gång då. Men du fattar.

Idag var även min kära bror på besök. Alltid lite trevligt. Det är vi tar igenom våra syskonfajter, för en hel vecka. Kan inte vara roligt att vara mamma&pappa då. "Kan ni inte försöka hålla sams nu när vi bara träffas en gång i veckan? Knappt!" Nej. Ni vet inte hur det är. Det är speciellt att ha en syskonrelation. Ja, ni har också syskon, men världen, människorna och beteendet morderniseras faktiskt!
Iaf så är han ledig typ 2 veckor i Mars och den jäveln funderar på att dra till New York eller Chicago. Whatta hell?! Han skulle till Chile, nyss. Före det vare Malaysia.

Söndagarna har ju blivit lite av min ta-de-lungt-dag, så jag brukar passa på att ta en tidig kväll där också. Ska nu poppa popcorn, se på film (surprise?) och läsa bok. Men jag ska även packa min toolbag inför morgondagen, där jag har 3 träningar som väntar (as usual).

Good night, fellers. Don't be filled with so much anguish this evening, my dear. It'll be more next week anyway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0