first day of april

Heeeeejsan tjejer. Idag är det första april och inte kunde vi fått en bättre start på april, med tanke på vädret. I och med att det är 1 april får man ju även luras. Vilket jag brukar utnyttja till fullo. Hahaha, kommer ihåg en gång för några år sen. Jag kanske va 12-13, vilket betyder att tobbe va 15-16. Men iaf så skulle jag skojja med mamma speciellt. Så jag satte tejp för kranen i köket. Å sen när hon drog på den så sprutade det vatten över heeeela köket. Och sjääääälvklart började hon gorma på Tobbe. Hon lacka inte, men hon trodde att det va tobbe som gjort det. Moaha, då mådde jag bra bra. Men när han sa att det inte va han vände hon sig till mig och bara "Fröken Andersson!"

Å en annan gång, minns dock inte om de va 1 april. Men jag var hemma på eftermiddagen och käkade lite mellis, och tog den sista slurpen ur ett mjölk paket. Jag kände för att busa lite så jag hällde i vatten i mjölkpaketet istället, och ställde in det i kylen. Sen drog jag iväg på träning. När jag kom hem var det ingen som sa något så jag var tvungen att fråga om det var god mjölk. Hahahaha, om det var. De hade "gått på" det. Men det hade varit roligare om jag varit hemma och sett deras miner.

Idag hade jag två lektioner och fick tillbaka två saker. Ett geografi prov som vi gjorde i fredags och det fick jag MVG på. Hiohio, nöjd är jag. Hade aldrig vågat hoppas på det. Det kändes inte så bra heller. Några poäng kanske var kompensations poäng för att jag klaga på att det var för lite tid och skrev jättttteslarvigt i slutet. Sen fick vi tillbacka vårat arbete i Samhällskunskap som jag skrev för några veckor sen. Det fick jag VG- på. Sen när jag liste kommentererna så är det så att jag inte har med någon inledning. Det var alltså såhär va att dagen då vi skulle lämna in det skulle jag iväg och lite innebandy så jag mailade det till Magda så skulle hon skriva ut det och ge det till läraren. Men det blev någon knas på vägen, och inledningen (som jag skrev sist av allt) kom inte med i antingen mailet eller utskriften. Så jag berättade det för honom och ska lämna in den nu i efterhand. Det känns lite B, men det är ju faktiskt ett ärligt misstag. Ett sånt som alla gör. Så jag är ganska nöjd med dagen hittills och hoppas verkligen att den slutar på samma vis.

Ska leta upp den där förbannade inledningen nu så jag får mitt riktiga betyg :)



Tror ni att Inledningen finns någonstans? Neeeeeeeeeej, den är totalt försvunnen. Nu sitter jag här med ett PM som kan skrivas som. Jag ska alltså skriva en inledning till ett arbete jag gjorde för 1 månad sen. Mmmhh.. jag som e så insatt idag. Plus att den där inledningen var förbannat bra. Helvete. Kuk

Kommentarer
Postat av: Sabina

hahahahhaha mjölkpaketet ska jag köra på simpan!

2009-04-01 @ 16:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0