Fin söndag, utan söndagsångest!

Åh! Idag har det varit en bra idag. Igår när jag kom hem från teggan slog jag igång filmen Hundtricket, så jävla längesen jag såg plus att jag varit sugen på att se den ett bra tag. Men tyvärr hann jag bli alldeles för trött innan filmens slut så jag fick stänga av den efter en halv timme.
Idag ringde kl halv 10 och jag började dagen med att käka 4 knäckemackor med salami på framför Hundtricket, dessutom vare strålande sol ute. Därefter satte jag mig vid datorn för att skriva klart min logg bok till innebandyn som blev hela 6 sidor lång. Därefter gjorde jag mig i ordning och åkte till Elin.
Hemma hos hennes satte vi igång med att sätta ihop vårat uppdelade innebandykompendium. Axa anslöt efter en halvtimme. Hemma hos henne satt vi och pratade skit samtidigt som vi jobbade med det där jävla arbetet som vi är så jävla stolta över. Vi har skrivit, och skrivit och räknat och ritat och fotat och allt sånt där. Vi är nästan alldeles strax klara. Eller vi är så gott som klara det ändå som fattas är ett par möjliga omdömen om oss och en framsida som vi ska fixa på tisdag.

När vi skulle maila detta till oss själva så att alla skulle ha det ifall någon data krashade eller något liknande så tog det en himla tid att lägga in det och vi undrade va fanken som va problemet. Det blev vi varse om när en liten ruta dök upp där det stod "Detta dokument är för stort för att.... blabla, Skaffa Windows Live Plus för att..." Fattar ni hur stort det va? Det var 31 sidor med texxxxxxt och 6 bilder. + det har vi 12 blad till med spelplaner på som vi ritat in övningar i. Sweeet.
När jag kom hem satte jag igång med en artikel som skulle varit inne förra veckan men jag menar det va direkt efter lovet och jag hade inte riktigt pallat tänka på skolgrejer under lovet. Men ikväll kände jag mig peppad sen plugget tidigare under dagen och dessutom hade jag materialet jag behövde. Den visade sig bli väldigt intressant och stimulerande att skriva så jag är nöjd.

Skolan börjar reda upp sig men jag bävar in för vecka 19 då vi har prov på islam (ca 50 sidor) och träningslära på allt vi läst under denna temin PÅ SAMMA DAG! Not nice. Men jag tror jag överlever. Jag är ju trots allt 18 år, har fina vänner, ganska bra betyg i skolan, lever på en planerad resa som går av stapeln om 7 veckor idag, tar studenten om mindre än 7 veckor och har en mamma och pappa som är de bästa som finns. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0