Nytt år, nya möjligheter - So last year

Tjenamors mina sköna vänner och gott nytt år! Ja, nytt år vare ja. Förra året blev "Nytt år, nya möjligeheter" årets fras. Under de tidiga datumen av januari skrev varenda en av de stora bloggarna just de 4 små (men tunga) orden. De stämmer väldigt bra in men det blir lite klyschigt när alla srkiver det. Årets fras måste bli "Det här är mitt år". Varenda big blogger känner att deras liv kommer vända just i år. Men ledsen lilla kissie, ditt år var 2008. Och Stine-Lee, du är för gammal för att ha ett eget år. Om detta år är någons måste det vara Blondinbellas. Jag tror att om hon blir långlivad i Let's Dance kommer majoriteten av svenska folket veta vem denna 18-åring är vid påsk.
Men Sabina, känn dig inte träffad. Inte är vi sämre heller. Vi tror också på ett revolutionerande år, att detta är faktiskt vårat år. Mitt och alla mina vänners år. Studenten-året, klivet in i vuxenlivet-året. Frihets-året. Make your own money-året.

Jag hade ett skönt och jävligt roligt nyårsfirande med alla mina nära och kära. Alla bjöd upp till dans och skötte dansen med bravur. Vissa dansade bättre än andra(hehe... tegest... hehe), men alla försökte så gott det gick och kvällen slutade lyckligt. Att alla fortfarande växer i mitt hjärta är ett underverk. Jag trodde alla hade nått sin perfekta storlek för att passa mitt pussel till hjärta , men när både pusslet och ni(både i antal och storlek) sedan växer rosar mina kinder och pirret i magen dyker upp helt utan anledning. Så mina vänner och fiender, jag ser fram emot att få inleda och dela detta nya år med er.

Idag var mitt mål att sova (eller iaf ligga i sängen) innan 11, börjar jobba klockan 5 i mogonbitti. Men som ni ser så misslyckades jag. Jag ska ta mig en skön dusch nu för att sedan lägg mig och slå på en riddares historia. Jag ska försöka njuta av mina 3 timmars sömn jag kommer få. Visserligen är det ganska skönt att sova 3 timmar. Hellre 3 än 5. Man hinner inte somna riktigt så man låtsas-sover och vaknar upp relativt pigg, tillräckligt pigg för att orka ta sig upp och jobba. Nu blev det massa bappel om sömn hit och dit. Det jag egentligen skulle göra var att önska er ett gott nytt år och säga att jag ser framemot detta år. Med det gjort lyfter jag hatten och säger adjö, för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0