mobil-trubbel

Fullt sjå hare varit här hemma nu.

När jag var hos becca på inflyttningsfest i fredags fick jag lite vatten på min ficka och i fickan låg mobilen. Den fick damp och började blinka och ha sig. I och med att jag varit med om vattenskadade mobiler förut plockade jag isär mobilen och levde utan mobil i ett halv dygn. Det var min brors mobil och en mobil man använder sig utav när den ordinarie gått sönder. Den gick igång men varken "ja" knappen eller 9an funkade och nr 9 ingår liksom i min pinkod så det kände relativt omöjligt. Så nu fick jag ta min halv trasiga mobil som det inte går att prata i utan bara smsa. Den skulle funka så länge. Oftast när jag pratar med mina vänner skickar vi sms, mamma och pappa sa jag till inte kunde ringa mig och jobbet skulle nog inte höra av sig.

Det sjukaste var att på 2 månader har 2 mobiler, 1 dator och min ipod kollapsat. iPoden fungerar lite halvt men dampar då och då. Men så iaf, varken mamma eller min brorsa blev särskillt glada men what to do. Men så idag så ringere på min icke-talvänliga mobil och visst äre jobbet. Jajamen, men jag kan ju inte prata. Men han hade pratat in ett meddelande, vilket jag fick sms om. Och jag fick panik. Jag blev tvungen att få veta vad han ville, så jag kutar runt i hela jävla lägenheten i hopp om att finna en fungerande mobil. Jag hittar en bögmobil, samsung. Även en ca 10 år gammal ericsson som jag plockar med mig. Samsungen vet jag funkar så jag sätter i kortet, dött batteri. Tokletar efter en laddare, hittar en samma siemens på vägen, provar den, dött batteri trots att man sätter i laddaren. Fortsätter leta efter samsung ladddare, sätter i den och den börjar lysa. Här andas jag nästan utan. men näe, MOBIL JÄVELN ÄR NÄTVERKSLÅST! KUK. Jag sätter i simkortet i den icke-talvänliga mobilen, knäpper av pinkoden, och sätter i den i den vattenskadade mobilen och så visare sig att mobilen fungerar uuuuuutmärkt! Där ser man, den klarar allt den där mobilen. Och jag har stressat runt i huset helt i onödan.

hehe, nu snart måste jag gå ut och träna. men det tar att känna så här. Näe, nu ska jag städa upp lite. käka lite och sen ge mig av. Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0