I'm falling, falling

Whoooop!

Nyligen hemkommen från ett två timmars träningspass. Relativt nöjd. Det är alltid så svårt att komma ut, men när man väl satt giång rullar det på ganska bra. Även om man inte har världens bästa tempo så ger det. Efter träningen tog jag en pirog som återhämtning... typ. Och det var så jääääävla längesen jag åt en gorbys pirog. Helt ok, men inte lika mumsig som jag kommer ihåg hem. När jag gick i typ 4-5-6an så åt jag en pirog varje dag jag kom hem från skolan, och hade tobbe tagit den sista då jävlar blev det lackning. Jag hade ett speciellt sätt att äta dem också. Idag när jag skulle käka så skar jag av tipparna på pirogen först, men sen helt plötsligt kom jag ihåg hur jag brukade skära dem.

Nu har jag kikat på ännu ett avsnitt av lipstick. Ska alldeles starx hoppa in i duschen sen cykla ner mot solpalatset och dra en 20-minutare. Känns behövligt nu för att spanienfärgen inte ska försvinna i vårat molnrika Sverige.

Jag har inte druckigt en droppe alkohol på 12 dagar. Så länge har jag nog inte varit utan alkohol sen slutet på april. Haha, shit, jag låter som värsta alkoholisten men jag antar att livet turns out that way when you're graduating and then taking off on a party-trip for a month. he. Jag vet någon som e glad att jag inte druckigt iaf och det är min moooooor. Hon hade pratat med mormor under tiden var där nere, och den första veckan snackade jag inte så mycket med mormor. Sen så frågade mamma henne om hon hade pratat med mig så sa hon att hon inte hade gjort det och att vi troligtvis hade väldigt kul eftersom jag inte hört av mig. he. Då sa mamma att hon hoppades på att jag festat klart när jag kom hem så hon kunde få ha mig hemma lite, hehe. Nnnne, nu ere mer så att jag chillar rå mycket hemma när det är på landet och när dom kommer hem drar jag någon annanstans.

Kom och tänka på en rolig sak nu. Det var en kväll när vi var relativt taggade för en utekväll. Vi höll på att fixa oss. Somliga sminkade sig, andra plattade håret och vissa torkade håret. Vi dunkade musik och var och en höll på med sitt. Plötsligt så går strömmen i heeeeeeeela lägenheten. Klockan var ju strax efter 11, närmare 12 så det blev helt kolsvart. Alla freakade och sprang ut på balkongen. Där lös det upp tack vare gatulysena. Så skulle vi springa ner till vår neighbour. Som tur var kände min mormor ett par i samma hus som oss, som vi hade varit och hälsat på dagen innan. Vi fick gå igenom hela lägenheten för att komma till dörren. Så öppnar vi dörren och i trapphuset är det heeeeelt svart! vi höll på att skita på oss och sprang tillbaka till balkongen, med dörren öppen. Alltså,jag sprang runt och bara "KOOOOM NU, INGET KOMMER HÄNDAAA!!!", annat folk bara skrattade och andra stod i sin tysthet och koncentrerade sig på en plan som skulle hjälpa oss. Becca tänder ett ljus, jag plockar fram typ 3 mobiler och lyser vägen framåt ut i trapphuset och kan tända lampan där (tack guuuud hade inte strömmen gått i hela huset, utan ba i lägenheten). Becca och jag tar hissen ner till grannen och han följer med oss upp. Sen när vi kommer upp så har vi slagit igen dörren, som låser sig själv och vi tog självfallet ingen nyckel. Så vi plingar på. Ingen öppnar. Plingar igen. Plingar. Varför öppnar det inte? Hahaha, jo.. för precis som tidigare vågar de inte gå igenom lägenheten. Och vi tog ju et ljus och typ alla mobiler, men tillslut, efter ca 2 minuter i allmän stelhet, så öppnas dörren och strömmen kommer tillbaka på ett kick. hahahaha, shit.. alltså. Det var kul när vi väl var där. Men jävlar va rädd man blev.


Nej, men dusch och solning var det. Antagligen dusch igen sen och även käk tillsammans med lipstick jungle ikväll. Arbete imorgon! Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0