Uuuuuuuppsalaaaaa university

Jag är ju numera student, studerande, på Uppsala Universitet. Kul kan tänkas, det tyckte jag med. Får lära känna nya människor, kårlegg, bättre inlärningsmöjligeheter (alltså, klassskillnad på gymnasielärare och universitetslärare, ööh ja) och allt annat vad studentlivet innebär. Jaaaaaa, vad roligt. Mmmmmmh.

Idag skulle jag köpa kurslitteratur. Mmm, alltså, läroböcker som man annars får låna av skolan. Vet ni hur mycket 1 lärobok kostar? Vet ni det? nej, vill ni veta? Va, vill ni det? 350 jävla spänn typ. Beror på vad det är för bok. Men dessutom, PÅ REA!!!! Assså, 350 kr på rea, ni hör ju hur det låter. Visst 1 bok, men när man har fyra delkurser och man har typ 2-3 böcker i varje jävla delkurs börjar det spåra.

ja, ni kan ju matten själva. Idag har jag iaf lagt ut 2000 spänn på böcker, kurslitteratur, basläromedel, kalla de vafan du vill. För mig är det ett rån.

Tillråga på allt så jag har inte ens köpt alla böcker än.

Nu jävlar ska jag fylla i en CSN-blankett, så jag får mitt studiebidrag. Mmh. NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0